تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند:
امروز دیگر کل آبادان و خرمشهر بازار است
با حمایت دولت و تلاش‌های سازمان، کل آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد تبدیل شده و توسعه پیدا کرده است
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با حمایت دولت و تلاش‌های سازمان، کل آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد تبدیل شده و توسعه پیدا کرده است.
 
عبدالله کعبی در نخستین نشست بزرگ اصناف و بازرگانان منطقه آزاد اروند که امروز دوم آبان ماه در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: صنعت و تجارت در آبادان و خرمشهر دو فلسفه قدیمی هستند که در این دو شهر سابقه دیرینه دارند.
 
وی افزود: اگر تجار آبادانی و خرمشهری اجناس را از ژاپن، چین و کشورهای دیگر به صورت مستقیم وارد منطقه آزاد کنند نیازی به پرداخت هزینه بیشتری ندارند و می‌توانند با کمترین هزینه کالای خود را وارد این منطقه کنند.
 
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با بیان این‌که با حمایت دولت و تلاش‌های سازمان، کل آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد تبدیل شده و توسعه پیدا کرده است، تصریح کرد: اجازه واردات اولین کالای همراه مسافر در دولت یازدهم به این منطقه اختصاص داده شد.
 
کعبی عنوان کرد: بازارهای کنزالمال و اروند اولین بازارهایی بودند که در منطقه راه‌اندازی شدند اما اکنون کل آبادان و خرمشهر بازار است.
 
وی با بیان این‌که سازمان منطقه آزاد اروند طی مراحل قانونی با تجار و بازرگانان این منطقه همکاری می‌کند، خاطرنشان کرد: کاسبان باید مشتری مدار باشند و با خریدار به گونه‌ای برخورد کنند تا مشتری جذب شود.
 
در ادامه این نشست سید علی موسوی، مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: جشنواره فرهنگی، هنری و تجاری با تدابیر مدیر عامل و هیئت مدیره منطقه آزاد اروند در این منطقه برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: با هماهنگی آژانس‌های مسافرتی همزمان با شروع جشنواره تخفیف‌های ویژه‌ای برای مسافران خارجی در نظر گرفته شده است.
 
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان این‌که ما باید از فرصت‌های ایجاد شده در منطقه آزاد اروند استفاده کنیم، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند برای تبلیغات این جشنواره هزینه نمی‌کند بلکه سرمایه‌گذاری می‌کند.
 
موسوی عنوان کرد: نخستین جشنواره فرهنگی و فروش منطقه آزاد اروند را در پاییز سال جاری به صورت آزمایشی برگزار می‌کنیم و با برگزاری این جشنواره پاییزی بدنبال آن هستیم تا دومین جشنواره را در بهار به صورت ملی برگزار کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار