تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۵۵۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت نیشکر در کشت‌وصنعت سلمان / پیش‌بینی تولید بیش از ۸۰ هزار تن شکر
خوزنیوز: جشن برداشت نیشکر از مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و کارشناسان و کارگران این شرکت برگزار شد.

آغاز برداشت نیشکر در کشت‌وصنعت سلمان / پیش‌بینی تولید بیش از ۸۰ هزار تن شکرگودرز مرادسلطانی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی در این مراسم با ارائه عملکرد سال زراعی گذشته گفت: امروز عملیات برداشت نیشکر در سطح مزارع این واحد کشت و صنعت آغاز شد و در این زمینه پیش بینی می‌کنیم که بیش از ۷۳۰ هزار تن نیشکر با عملکرد ۹۰ تن در هر هکتار از مزارع برداشت کنیم.

وی افزود: سال گذشته حدود ۷۵ هزار تن شکر توسط کشت و صنعت سلمان فارسی تولید شد اما امسال پیش بینی می‌کنیم از ۷۳۰ هزار تن نیشکر برداشت شده از مزارع، بیش از ۸۰ هزار تن شکر تولید شود.

به گزارش خبرنگار خوزنیوز؛ مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی تصریح کرد: سطح زیر کشت نیشکر حدود ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار است که عملیات برداشت در این اراضی از امروز آغاز می‌شود و امیدواریم در یک بازه کاری ۱۰۰روزه مفید، بتوانیم نیشکر را از این سطح برداشت کنیم.

مراد سلطانی عنوان کرد: سال گذشته عملکرد محصول نیشکر در هکتار حدود ۸۴.۲ تن بود و حدود ۷۰۰ هزار تن نیشکر از مزارع برداشت شد که این میزان امسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و پیش بینی می‌شود که بیش از ۷۳۰هزار تن نیشکر از مزارع برداشت شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد منطقه و به کارگیری پتانسیل های بومی برای تولید گفت: در سال مالی گذشته ۱۶ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان خرید داشته‌ایم که ۸۳ درصد آن از داخل استان بوده است و مابقی نیز به علت عدم وجود کالا و یا خدمات مورد نظر از خارج از استان تامین شده است.

مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی افزود: در سال گذشته ۵۳ میلیارد تومان قرارداد در شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی منعقد شده است و همه تلاش ما بر این بوده است که قراردادها با اهالی همین منطقه بسته شود و بر طبق مستندات موجود می توان گفت که ۳۷۸ قرارداد به قیمت ۲۵ میلیارد تومان در حوزه شهرستان شادگان و مابقی نیز با شهرستان‌های کارون و اهواز بوده است و حدود کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان آن با خارج از استان منعقد شده است. ۵۵ درصد گردش مالی شرکت عمدتاً در حد فاصل شهرستان شادگان، کارون و حداکثر تا اهواز بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و نقش دانش فنی کارکنان در افزایش تولید گفت: برای افزایش تولید یقیناً کارکنان باید دانش روز را فرا بگیرند و شرکت نیز آموزش‌های لازم را در این باره ارائه دهد. با تلاش همکاران ما در چهار سال گذشته سرانه  آموزش برای هر نفر به ۵۰ ساعت در سال افزایش یافته است و اکثر کارشناسان و تکنسین ها در حوزه کاری خود آموزش های لازم را دیده اند و تحول شکل گرفته در شرکت نیز به نحوی مرهون همین آموزش ها می باشد.

 مرادسلطانی‌ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سعی کرده‌ایم احتیاجات خانواده کارکنان را به نحوی پوشش دهیم سال گذشته حدود ۶۸۰ فقره وام از طریق بانک‌های مختلف و یا مستقیماً از سوی خود شرکت به کارکنان ارائه شده است و میزان این وام ها به حدود ۳ میلیارد تومان میرسد. خوشبختانه برای ارائه وام محدودیتی نداشته‌ایم و حتی پیام داده‌ایم که هر کس درخواست وام دارد درخواست خود را به شرکت ارائه داده و وام موردنظر را دریافت کنند. در بحث خدمات بیمه ای نیز  خدمات گسترده ای ارایه شده تا کسی در این میان با مشکل مواجه نشود.

 وی یادآور شد: در جلسه با مدیر عامل نیز توافق نامه نوشته شد تا هر ماه به خانواده کارکنان شرکتی و پیمانی سبد کالا ارایه شود و شرکت سلمان فارسی نیز در این باره پیشگام بود. علاوه بر اینها در سال گذشته  حدود یک میلیون تومان در قالب مناسب هایی همچون هزینه سفر دانش اموزان ممتاز ازدواج و ... به هر یک از  کارکنان کمک کرده ایم.

مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی گفت: ما اعتقاد داریم اگر زحمتی از جانب بوده برای روستاهای اطراف بوده است، خیر ما نیز باید به روستاها برسد و هرسال در قالب پروژه های عامل المنفعه همچون  مساجد، جاده ، پل ها  هزینه کرده ایم و مدرسه ای در همین قالب ساخته ایم که تا سه ماه آینده بهره برداری خواهد شد. از سویی می توان گفت هم اکنون کلیه ایتام روستاهای منطقه تحت پوشش و حمایت های شرکت قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: در  دوره مدیریت ۹۰ ماهه بنده حتی یک ماه نیز حقوق کارکنان و پیمانکاران به تعویق نیفتاده است.  در سال گذشته تحویل کل تولید شرکت ۱۹۷ هزار تن بوده است که ۳۷ تن نیشکر در هکتار بوده که اکنون به ۹۰ تن رسیده است.  سال گذشته ۵۵ میلیارد سود داشته ایم و‌‌  پیش بینی برای امسال ۶۰ میلیارد تومان است. به برکت آموزش های ارایه شده افزایش تولید و درآمد داشته ایم  و در نتیجه آن، خدمات ارایه شده به کارکنان افزایش یافته است. برای مثال در سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان به کارکنان کارانه  پرداخت شده است.

 سلطانی با ابزار رضایت از روند رو به رشد  شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی  گفت:  شرکت هم اکنون در یک حالت بالندگی و حرکت رو به جلو است و منحنی های عملکردی ما رو به رشد است . شرکتی با  چنین شرایط را باید حمایت کرد و به ایجاد مشکل برای آن،به فکر حل دیگر امور باشیم. باید شرایط گذشته را به یاد داشته باشیم و  با شرایط کنونی مقایسه کنیم . ما با افزایش ظرفیت ها  توانسته ایم اقتصاد منطقه را تقویت کنیم  و از همین رو است که پیمانکاران محلی ما داوطلبانه برای کار با شرکت پیشقدم هستند.

 وی افزود: اگر بیش از حد به شرکت نیروی انسانی وارد شود تعادل به هم می خورد و به کارکنان کنونی شرکت نیز فشار می آید . اگر افرادی بخواهند در کار شرکت اخلال ایجاد کنند باید از سوی خود نیروهای شرکت توجیه شوند. روش عملکردی ما استفاده از ظرفیت و نیروهای روستاهای اطراف منطقه و سپس شهرهای شادگان ، کارون و اهواز است.

 کریمی رییس هیان مدیره شکرت سلمان فارسی نیز در این مراسم گفت: اگر تلاش  و اقدامات کارکنان نبود این موفقیت ها و عملکرد مثبت اتفاق نمی افتاد.  اگر  به آمار ارایه شده از سو‌ی مدیر عامل شرکت داشته باشیم می بینیم که شرکت در حال رشد و ترقی است و برنامه سال جاری گویای تلاش کارکنان  است.

آغاز برداشت نیشکر در کشت‌وصنعت سلمان / پیش‌بینی تولید بیش از ۸۰ هزار تن شکر

وی ضمن قداردانی از این تلاش ها گفت : برنامه ای که برای شرکت دیده شده است  با ارقام کنونی فاصله دارد  و ما اعتقاد داریم تلاش بیش از پیشی داشته باشیم و به جز این نیز از مجموعه خانواده توسعه نیشکری توقع نمی رود .

وی تاکید کرد:  هدفی که مدیرعامل تویعه نیشکر برای ما گذاشته در حدود ۱۲۰ تن در هکتار است  و بنا برابن ما باید هنوز تلاش کنیم تا خود را به اعدادی بالاتر از تولید برسانیم تا افزایش تولید ،فروش ،درآمد و سود شرکت را میسر کنیم.

وی در پایان گفت: ما می خواهیم درتمامی زمینه ها نمونه باشیم . ما در هیات مدیره شرکت بر این باوریم که باید صادقانه رفتار کنیم  و متعهد شده ایم  که این مجموعه را روز به روز در تمام ابعاد اقتصادی و فرهنگی شکوفاتر کنیم. من از تلاش تمام عزیزان سپاسگزارم و باید  تاسی بر فرمایشات ائمه اطهار دست به دست هم بدهیم کمک کنیم تا مجموعه کشت ‌ صنعت سلمان فارسی را ارتقا دهیم و مطمینا خداوند نیز در این راه به ما کمک خواهد کرد.
برچسب ها: نیشکر خوزستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Finland
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
مهندس خداقوت .
:
:
:
آخرین اخبار