تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۵۵۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان آب و برق خوزستان:
طرح آبرسانی غدیر 85 درصد پیشرفت دارد
در سه سال اخير تاکنون پيشرفت فيزيكی طرح آبرسانی غدير به ٨٥ درصد رسيده است
طرح آبرسانی غدیر 85 درصد پیشرفت داردرییس سازمان آب و برق خوزستان گفت: در سه سال اخير تاکنون پيشرفت فيزيكی طرح آبرسانی غدير به ٨٥ درصد رسيده است.
 
محمدرضا شمسایی  در مراسم افتتاحیه طرح آبرسانی به پایانه مرزی چذابه اظهار کرد: اجرای طرح آبرسانی غدير به عنوان بزرگترين طرح آبرسانی كشور در سال ١٣٨٦ آغاز شد كه تا سال 93، كمتر از ٣٠ درصد پيشرفت فيزيكی داشت.
 
وی افزود: در سه سال اخير پيشرفت فيزيكی طرح آبرسانی غدير به ٨٥ درصد رسيده است و امروز در دشت آزادگان كه بخشی از پروژه آبرسانی غدير است، بخش عمده كار آبرسانی در حال اتمام است.
 
شمسایی تصریح کرد: وزارت نيرو تاكنون بيش از ٢٥٠ ميليارد تومان به منظور آبرسانی به شهرها و روستاهای مختلف شهرستان دشت آزادگان هزينه كرده است كه از جمله اقدامات خط انتقال آب از ام‌الدبس به تصفيه‌خانه سوسنگرد به طول ٢٦ كيلومتر، خط انتقال از تصفيه‌خانه سوسنگرد به شهرستان‌های حميديه به طول ٢٧ كيلومتر، هويزه به طول ١٨ كيلومتر و بستان به طول ٣٣ کیلومتر و خط انتقال از هويزه به رفيع به طول ٣٣ كيلومتر و خط انتقال آب از بستان به چذابه بوده است.
 
وی عنوان کرد: تاكنون خط انتقال آب از هويزه به رفيع تنها ٣٠ درصد پيشرفت فيزيكی داشته ولی ديگر طرح‌های انتقال آب در اين شهرستان به اتمام رسيده است.
 
شمسایی اظهار کرد: خط انتقال آب اضطراری به همراه يك ايستگاه پمپاژ برای شهرستان حميديه نیز به طول ١١ كيلومتر اجرا شده است.
 
وی بیان کرد: در مجموع ١٦٩ كيلومتر خط انتقال برای همه شهرها و روستاها احداث شده كه تا به امروز حدود ٢٥٠ ميليارد تومان برای آن‌ها هزينه شده است.
 
شمسایی گفت: طرح انتقال آب از بستان به چذابه با هدف آبرسانی به پايانه مرزی چذابه و ١٣ روستای اطراف آن با احداث ايستگاه پمپاژ به ظرفيت ١٨٥ مترمكعب در ساعت و خط انتقال به طول ٢٨ كيلومتر صورت گرفته است.
 
رییس سازمان آب و برق خوزستان در پایان اظهار کرد: قرارگاه خاتم پيمانكار اصلی طرح و شركت فراسان پيمانكار دست دوم طرح است و دز آب و انهار جنوب مشاوران طرح هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار