تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۵۵۹۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
68 هزار بی‌سواد و کم‌سواد خوزستانی تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند
در سال جاری تلاش می‌کنیم 68 هزار بی‌سواد و کم‌سواد در مناطق مختلف استان را تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار دهیم
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال 95، نرخ باسوادی در استان 92.4 درصد اعلام شده است، گفت: در سال جاری تلاش می‌کنیم 68 هزار بی‌سواد و کم‌سواد در مناطق مختلف استان را تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار دهیم.

موسی شیخی در حاشیه نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان که روز گذشته (14 آبان‌ماه) برگزار شد، با بیان اینکه هیچ نعمتی بهتر از سواد برای افراد محروم جامعه وجود ندارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان برنامه‌های گسترده‌ای برای توانمندسازی و خود اتکایی افراد کم‌سواد و بی‌سواد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) دارد.

وی افزود: بر اساس سرشماری سال 95، درصد با سوادی در استان در گروه سنی 10 تا 49 سال 92.4 درصد اعلام شده است. در سال جاری تلاش بر این است که 68 هزار نفر بی‌سواد و کم‌سواد در مناطق مختلف استان تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گیرند. همچنین در طرح‌هایی که در استان اجرا شده‌اند یک هزار مددجوی کمیته امداد تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوادآموزی یکی از شاخصه‌های توسعه کشورها تلقی می‌شود، گفت: پیشرفت و توسعه هر ملتی براساس میزان باسوادی آن ملت است. این وظیفه آحاد مردم و دستگاه‌های دولتی است که در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی شرکت کنند، چراکه سوادآموزی یک کار مشارکتی است که بدون همکاری سایر دستگاه‌ها به دشواری انجام می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار