تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۵۵۹۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پارک علم و فناوری خوزستان:
عدم‌خریداری‌محصولات‌،مهم‌ترین‌مشکل‌شرکت‌های‌دانش‌بنیان
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به حضور 18 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه صنعت نفت، گفت: مهم‌ترین مشکلی که اکنون شرکت‌های صنعتی و دانش‌بنیان استان با آن مواجه هستند، عدم خریداری محصولات‌شان است.

بابک مختاری با اشاره به حضور پارک علم و فناوری خوزستان در نهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات نفت، اظهار کرد: نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان یک ارتباط مستقیم و بی‌واسطه را با مصرف‌کنندگان و خریداران کالاهای صنعتی و دانش‌بنیان داشته باشند.

وی افزود: این ارتباط موجب می‌شود که در آینده مراودات بین شرکت‌های تولید‌کننده و مصرف‌کننده راحت‌تر باشد. در نمایشگاه امسال، پارک علم و فناوری خوزستان با 18 شرکت‌ دانش‌بنیان و واحد فناور در نمایشگاه حضور داشت و مدیران مختلفی از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و سایر شرکت‌های نفتی مانند فلات قاره و نفت مناطق مرکزی ایران از غرفه پارک علم و فناوری استان بازدید کردند و با شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکراتی داشتند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: امیدواریم این مذاکرات منجر به فروش خدمات فنی یا محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان شود، چراکه مهمترین مشکلی که اکنون شرکت‌های صنعتی و دانش‌بنیان استان دارند، عدم خریداری محصولات‌شان است. شر‌کت‌هایی که محصولات‌شان خریداری می‌شود نیز در پرداخت مطالبات‌شان از سوی دستگاه‌های دولتی با مشکل مواجه هستند و امیدواریم این قسمت قضیه نیز حل شود.

مختاری گفت: خوشبختانه اغلب شرکت‌های نفتی در غرفه پارک حضور پیدا و مذاکره کردند و این مذاکرات نیز ثمربخش بود، در حدی که گفتند کالاهای زیر 20 میلیون تومان را به راحتی خریداری می‌کنند و برای مبالغ بالاتر از 20 میلیون تومان نیز اقدامی که برای در وندور لیست (لیست تامین‌کنندگان خدمات و کالاهای فنی) قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان  از هیات دولت شروع کرده بودیم را ادامه می‌‌دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار