تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۹۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مجمع نمایندگان خوزستان :
هزینه بالای قبض های برق ظلمی به مردم خوزستان است
هر خوزستانی 300تا350 هزار ریال هزینه قبض بیشتری نسبت به سالهای قبل و حتی استان های دیگر پرداخت میکند که با توجه به گرمسیر بودن استان، ظلمی به مردم آن است
رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: هر خوزستانی 300تا350 هزار ریال هزینه قبض بیشتری نسبت به سالهای قبل و حتی استان های دیگر پرداخت میکند که با توجه به گرمسیر بودن استان، ظلمی به مردم آن است.

عباس پاپی زاده روز دوشنبه در نشست مجمع نمایندگان خوزستان باحضور وزیر نیرو در استانداری خوزستان اظهار کرد: براساس بند (ه) بودجه 96، برای هر کیلو وات، از هر مصرف کننده 50 ریال هزینه دریافت میشود این بدان معنا است که هر خوزستانی مبالغ بیشتری نسبت به دیگر استانها پرداخت می کند و سرجمع این هزینه 85میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این که سازمان انرژی های نو قصد دارد بیش از 70 درصد مبلغ ذکر شده را دریافت کند توضیح داد: هر کیلو وات 6000 ریال حساب می شود که این رقم از جیب مردم خوزستان پرداخت می شود در حالی که هم اکنون هر کیلو وات با هزینه ای معادل یک هزار ریال تولید می شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: همچنین انتظار می رود مبالغی در خوزستان برای بازسازی شبکه های برق هزینه شود.

وی گفت : در فصل تابستان با توجه به وجود ریزگردها و بالابودن مصرف برقِ دستگاه تهویه هوا و کولرها مردم خوزستان برای تامین دمای مشابه یک استان سردسیر باید پنج برابر انرژی مصرف کنند که موجب بالاتر بودن پیک مصرف میشود که مطالبه مردم خوزستان کاهش بهای برقشان است.

پاپی زاده متوسط پرداخت قبض برق در خوزستان را یک میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مبالغ 5میلیون وده میلیون ریال قبض برق برای مردم خوزستان که اغلب نیز کارگر هستند عادی است در حالی است که از لحاظ درامدی جزو طبقه متوسط رو به پایین هستند.

وی با اشاره به این که خوزستان مهمترین استان در کشور از نظر درآمد و تولید انرژی است بیان کرد: نمایندگان خوزستان از نظر تعداد و حضور در کمیسیونهای مهمی چون انرژی و کشاورزی پیگیر مطالبات مردم هستند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان این که نمایندگان خوزستانی از نمایندگان موثر مجلس به شمار می روند توضیح داد: در بحث کمیسیون تلفیق هر سال چند نفر از نمایندگان خوزستان حضور دارند.

وی بیان کرد: در حوزه وزارت نیرو مردم دچار مشکل شده اند و مدیران وزارت نیرو برخی تصمیماتی که اشتباه بوده و موجب ایجاد مشکل شده را پذیرفته اند که جای خوشحالی دارد و مجمع نمایندگان استان را نسبت به آینده وزارت نیرو امیدوار کرده است.

پاپی زاده بحث انتقال آب را یکی از مسایل و مطالبه جدی مردم خواند و گفت: رعایت حق آبه ها و حل مشکلات ناشی از انتقال آب مثل ریزگردها از انتظارات مردم استان است.

وی با اشاره به وجود اتفاق نظر بین نمایندگان خوزستان و کارشناسان وزارت نیرو خاطرنشان کرد: معتقدیم میزان حق آبه و آورد آب در خوزستان نسبت به گذشته تغییر کرده و ما با کاهش دبی آب رودخانه ها رو به رو هستیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: پیش از سال 86 آورد آب رودخانه دز 7.6میلیارد متر مکعب بوده اما اکنون این میزان با کاهش 40 درصدی به 4.8میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین پیش از سال 86 میزان ورودی آب رودخانه کارون 11.7میلیارد مترمکعب بوده که امروز به 6.7میلیارد متر مکعب رسیده است.

پاپی زاده با بیان این که در رودخانه کارون شوری آب به تناسب کاهش میزان ورودی آب افزایش یافته است توضیح داد: بین سالهای 71 تا 75 شوری آب کارون از هزار و 400 میکروموس بر سانتیمتر مکعب به بیش از 2 هزار و 600 میکروموس بر سانتیمتر مکعب رسیده که نشان از تغییرات رژیم رودخانه دارد.

وی به لزوم بازنگری در سیاست های پیگیری طرح های انتقال آب و عوارض ناشی از سد گتوند پرداخت.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به تامین آب طرح 550 هزار هکتاری تصریح کرد: وزارت نیرو تاکنون از تامین و تخصیص آب در فاز دوم این طرح خودداری کرده است.

وی توضیح داد: سال گذشته سه میلیارد متر مکعب از حق آبه استان به بهانه تامین آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری کم شد و به جای آن یک میلیارد متر مکعب به 229 هزار هکتار تخصیص یافت که تنها جوابگوی صد هزار هکتار است.

پاپی زاده افزود: دوازده شهرستان از این موضوع متضرر شده اند و جهاد نصر برای تامین حق آبه با مشکل مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای استان برای تامین آب شرب دچار مشکل هستند و برخی شهرها با تانکر آبرسانی می شوند و زمانی میتوان گفت خوزستان آب اضافه دارد که آب شرب کشاورزی و صنعت را برای این استان تامین کرده باشد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: طرح غدیر بیش از یک دهه است که در دست اجرا است و با وجود مشکل کمبود آب در استان به بهره برداری نرسیده است.

وی با اشاره به مصوبه پانزدهم فرودین در بحث تامین آب و برق خوزستان گفت: این مصوبه می تواند مشکلات استان را برطرف کند.

پاپی زاده اظهار کرد: خوزستان با وجود اینکه قطب انرژی کشور است اما شبکه برق آن فرسوده است و بار وارد شده بر ان بیشتر از استان های سردسیر است.

وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
خوزستانی
|
Canada
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
3
سسلام

واقعا من رفتم اداره برق اعتراض کردم که چرا قبض برق گران شده ؟ مسولش میگه : ما گران میکنیم و مردم اعتراض نمیکنن چه مشکلی هست؟؟؟
پاسخ ها
حسن.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
نماینده مردم در مجلس اعتراض میکند.رییس مجمع نمایندگان که منتخب مردم است اعتراض میکند. قرار نیست مردم جمع شوند درب سازمان .مهم گوش شنوا و اراده مسولین است.
خوزستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
من کارمند شرکت برق هستم. همین قبوض را ما هم پرداخت می کنیم . زیاد هم هست . اما چیزی به جیب شرکت های برق یا کارکنان اون نمی ره. شرکت های برق توی خوزستان فقط مجری هستند دوست عزیز. اون کسی که به شما گفته ما گران می کنیم حتما خواسته شوخی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
حق این مردم همینه ، باید بیشتر گرفت . همه پولدارن ، الکی میگن ، برق و بنزین و گاز باید بیشتر بشه
حقوقشونم زیاده باید کم کنن حقوقها رو . هر کی هم ناراضی بود ، بره آقا ،نرفت هم زندان
مگه فقط برقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
کوچک ترین ادمها اونهایی هستند که برای بدست آوردن دیگران ، خود را هم عقیده و هم فکر با او نشان میدهند.. نماینده مجلس میاد فکر منو و تو باشه
:
:
:
آخرین اخبار