تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۵۵۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:
کاهش هزینه قبوض برق مردم خوزستان در دست بررسی است
وزیر نیرو گفت : به منظور ترسیم تصویر واقعی از مشکلات خوزستان در حوزه آب و دیگر منابع زیست‌محیطی یک گروه کاری تشکیل خواهد شد .

رضا اردکانیان عصر امروز (دوشنبه 15 آبان‌ماه) در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان خوزستان در جمع خبرنگاران در اهواز، اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی با نمایندگان داشتیم و بنا شد استمرار داشته باشد.
 
وی افزود: حل مسائل خوزستان مثل این است که مسائل کشور حل شده است. انشالله این مسیر را با کمک نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی استان و با بهره‌گیری از ظرفیت خوب موجود در خوزستان طراحی و دنبال می‌کنیم.

اردکانیان در خصوص انتقال آب از سرشاخه‌های کارون تصریح کرد: به طور کلی اگر صرفا فقط به انتقال آب بین‌حوضه‌ای فکر کنیم و سایر مسائل نادیده گرفته شود، هیچ انتقال آبی مسائل حوضه مقصد را حل نمی‌کند. همچنین هیچ عدم انتقالی نیز به تنهایی مسائل مناطق بالادست حوضه را حل نمی‌کند.

وزیر نیرو ادامه داد: در رابطه با انتقال آب باید همه مسائل را با هم در نظر گرفت. در حال حاضر در کشور در بحث مصرف آب مشکلات زیادی داریم. باید تمام مسائل شامل بحث عدم استفاده از پساب‌ها، بحث کاهش تلفات، بحث افزایش بهره‌وری و راندمان و .. با هم دیده شوند.

اردکانیان عنوان کرد: مقرر شد با تشکیل یک گروه کاری تصویری واقعی از مسائل و مشکلات استان خوزستان در حوزه آب و سایر منابع زیست‌محیطی استان تعریف شود. انشالله پس از تدوین این تصویر واقعی، هم این مشکلات شناسایی و هم ریشه‌یابی می‌شوند.‌

وی افزود: سپس با تقسیم کاری که صورت می‌گیرد، همه اعم از ظرفیت‌های دولتی، مجلس، ظرفیت‌های دانشگاهی، تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌ها همسو با یک‌دیگر دست به دست هم می‌دهیم تا ما هم همچون سایر کشورها، پرآبی و وجود آب را عاملی برای آبادانی و کمبود آن را عاملی برای همکاری و همدلی بدانیم.

وزیر نیرو در در پاسخ به این سوال که در طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌‌ای از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان، منافع این استان چقدر حفظ می‌شود، گفت: در این زمینه انشالله هم ذی‌نفعان را به طور درست تعریف می‌کنیم و هم با توجه به شرایط دسترسی به منابع آب، تمام ملاحظات مربوط به مصوبه هیات وزیران در سال 83 ،تصمیمات و تعهدات دولت مستقر و مخصوصا وعده‌های رئیس‌جمهور را در این حوزه کاملا رعایت خواهیم کرد.

اردکانیان بیان کرد: در خصوص دو بحث بالابودن هزینه قبوض برق مردم خوزستان و تامین آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری و هم برای مسائل دیگر، مقرر شد ظرف دو هفته آینده با بررسی‌های کارشناسی که در وزارت نیرو انجام خواهیم داد به سوالات مجمع نمایندگان خوزستان پاسخ دهیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر امکان کاهش قبوض برق مردم خوزستان اظهار کرد: براساس گزارشی که از همکاران گرفتم، این مسئله در دست بررسی قرار دارد. امیدواریم نتیجه این بررسی‌ها به گونه‌ای باشد که انتظارات مردم هم برطرف شود.

وزیر نیرو همچنین در خصوص برنامه این وزارتخانه برای تامین حق‌آبه تالاب‌های شادگان و بامدژ، تصریح کرد: انشالله مطابق ضوابطی که سازمان حفاظت محیط زیست دارد، در یک همکاری نزدیک به این مسئله نیز می‌رسیم.

در جلسه امروز مجمع نمایندگان خوزستان با وزیر نیرو و استاندار که از ساعت 15:30 آغاز شد و ساعت 19 پایان یافت، فقط برای زمان سخنرانی پاپی‌زاده – ابتدای جلسه- به خبرنگاران اجازه حضور داده شد و بقیه جلسه بدون حضور رسانه‌ها ادامه یافت.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
ای بابا ایشون خودش یزدی فک می کنید به فکر ما خوزستانی ها می افته؟ دل مردم علکی خوش نکنید!!!!!!!!!!
:
:
:
آخرین اخبار