تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۵۶۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تغییر نگاه صنعت به دانشگاه شهید چمران در راستای رونمایی از پروژه پمپ‌های SRT
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به رونمایی از پمپ‌های SRT در نمایشگاه تجهیزات نفت، گفت: این مگاپروژه در راستای کارآفرین شدن دانشگاه بود و رونمایی از آن موجب ایجاد شغل و تغییر نگاه صنعت به دانشگاه شد.

دکتر افشین قنبرزاده اظهار کرد: امسال دانشگاه شهید چمران برای اولین بار در نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات نفت دارای غرفه‌ بود درحالی که در گذشته تنها به عنوان بازدیدکننده و مذاکره‌کننده حضور داشت و به واسطه اینکه دانشگاه شهید چمران رونمایی از یک گروه از 10 قلم کالای وزارت نفت را در برنامه ‌داشت، غرفه‌ای در سالن اصلی نمایشگاه به آن داده شد.

وی افزود: در این نمایشگاه، پمپ‌های SRT یا میله‌ای مکشی توسط معاون وزیر نفت رونمایی شد. این پروژه که جزو 10 قلم کالای وزات نفت بود، برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه شهید چمران ساخته شد درحالی که در گذشته به صورت وارداتی وارد کشور می‌شد.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: این محصول مراحل آزمایشگاهی را گذرانده و اکنون می‌تواند سر چاه برود و کار واقعی انجام دهد.

قنبرزاده تصریح کرد: در این نمایشگاه مذاکراتی با مسوولان شرکت‌های مختلف مانند شرکت‌های نفت مرکزی، فلات قاره، مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی نفت ایران، مدیر مدیریت کالای شرکت ملی نفت و... انجام شد و از اینکه دانشگاه توانست وارد عرصه پژوهش‌های کاربردی شود ابراز خرسندی کردند.

قنبرزاده با اشاره به چالش‌های ارتباط صنعت با دانشگاه، عنوان کرد: رونمایی از این مگاپروژه باعث شد اعتماد صنعت به دانشگاه جلب شود و مدیران عامل شرکت‌های مختلف ابراز علاقه کردند که پروژه‌های دیگری را به دانشگاه واگذار کنند. این پروژه در راستای کارآفرین شدن دانشگاه بود و با انجام آن، دانشگاه توانست هم کاری انجام دهد و هم ایجاد شغل کند؛ به‌طوری که بیش از 100 شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد و نگاه‌ صنعت به دانشگاه بسیار تغییر کرد.

وی با بیان اینکه قرار شد پروژه‌های دیگری نیز به دانشگاه واگذار شود و این مذاکرات ادامه پیدا کند، گفت:  اکنون با شرکت‌های فلات قاره، نفت مرکزی و مناطق‌نفت‌خیزجنوب،‌ پروژه‌های دیگری در حال انجام و پروژه‌ای نیز با شرکت ملی نفت ایران در حال مذاکره است.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در کنار شرکت‌های دولتی، بخش‌های خصوصی نیز با توجه به توانمندی دانشگاه ابراز علاقه کردند که برای بهبود وضع این شرکت‌ها از لحاظ علمی با دانشگاه همکاری کنند.

قنبرزاده با اشاره به سایر پروژه‌های رونمایی شده دانشگاه، گفت: در این نمایشگاه پروژه‌های دیگری مانند یک نرم‌افزار حفاظت کاتودیک و نرم‌افزاری تحت عنوان Fars2 که معادل یک نرم‌افزار خارجی است و به دلیل تحریم‌ها به ما داده نمی‌شد و اکنون بومی‌شده آن در دانشگاه طراحی شده است، رونمایی شدند.

وی در خصوص ساخت دانشکده نفت تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران در دو سال گذشته تصمیم گرفت که رشته نفت و دانشکده نفت را راه‌اندازی کند. اکنون ساخت این دانشکده با حمایت وزارت نفت آغاز شده و امیدواریم برای سال آینده به بهره‌برداری برسد. در کنار آن رشته مهندسی شیمی را نیز تقاضا کردیم و در سال آینده در این رشته دانشجو پذیرفته خواهد شد.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: تاکنون سه عضو هیات علمی استخدام شده‌اند و تا سال آینده، اعضای هیات علمی نیز تکمیل خواهند شد. ما در نمایشگاه در مورد ساخت و راه‌اندازی این دانشکده نیز به شرکت‌ها اطلاع‌رسانی کردیم چراکه ممکن بود شرکت‌های تابعه وزارت نفت چندان در جریان نباشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار