تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۵۶۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفع مشکلات شرکت پگاه خوزستان در دستور کار قرار گرفت
رفع مشکلات پیش روی شرکت پگاه خوزستان در تامین شیر وخط تولید، سرمایه در گردش، بازارهای هدف و ... با تشکیل کارگروه استانی در دستور کار قرار گرفته است
رفع مشکلات پیش روی شرکت پگاه خوزستان در تامین شیر وخط تولید، سرمایه در گردش، بازارهای هدف و ... با تشکیل کارگروه استانی در دستور کار قرار گرفته است.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان یکی از مجموعه‌های تحت پوشش شرکت صنایع شیر ایران است که در کیلومتر ۳ جاده شوش – دزفول قرار دارد.

این شرکت در دهه هفتاد با ظرفیت اسمی ۱۰۰ تن و ۸۵ نفر پرسنل رسمی افتتاح و فعالیت خود را شروع کرد. ظرفیت تولید شرکت شیر پگاه خوستان اکنون، به ۱۷۰ تن و با بیش از ۷۰ نوع انواع محصولات لبنی استریل و پاستوریزه که همگی دارای علامت استاندارد و پروانه ساخت است، افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که این شرکت در سال‌های اخیر با برخی حواشی رو به رو شده است؛ کار به جایی رسید که برخی سرنوشت شرکت پگاه خوزستان را چیزی شبیه به کارخانه قند شوش در دهه 80 عنوان می‌کردند.

صادرات محصولات این شرکت به کشور عراق در سال 95 نسبت به سال قبل از آن، 55 درصد کاهش پیدا کرد؛ مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان در دی‌ماه همان سال بر لزوم حمایت متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی باید از این شرکت تاکید کرده بود تا شاید با افزایش تجهیزات و تولید، شرایط بهتر شود.

برای برای بررسی مشکلات شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان و جلوگیری از قرار گرفتن در شرایط بحرانی، نشست‌هایی با پیگیری‌های نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با حضور مسؤولان کشوری و استانی در ماه‌های اخیر برگزار شد.

روز گذشته نیز نشست بررسی مشکلات پیش روی این شرکت با حضور معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد؛ سیدعلی بحرینی مقدم در این نشست به خبرنگار فارس گفت: برای رفع مشکلات این کارخانه و رسیدن به این هدف، راهکارهایی برای رفع موانع کار و تولید بررسی شده و در دست اجراست.

در این نشست مقرر شد برای حل مشکل تامین شیر خام مورد نیاز کارگروهی در استان تشکیل شود؛ تامین سرمایه در گردش شرکت پگاه خوزستان نیز از طرف استانداری خوزستان با هدف وصول مطالبات این شرکت از اداره ها پیگیری لازم انجام می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار