تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۵۶۲۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا مالک «هتل قو» برای مرمت این بنا همکاری نمی‌کند؟
مکاتبه‌هایی با مالک هتل ‎ قو در اهواز صورت گرفته و قرار شده این بنا را مالک در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دهد و پس از مرمت مجدد این بنا را تحویل بگیرد
چرا مالک «هتل قو» برای مرمت این بنا همکاری نمی‌کند؟کارشناس حقوقی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: مکاتبه‌هایی با مالک هتل ‎ قو در اهواز صورت گرفته و قرار شده این بنا را مالک در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دهد و پس از مرمت مجدد این بنا را تحویل بگیرد.

سعید محمد‏پور خاطرنشان کرد: مالک هتل ‎قو در زمان انجام عملیات بدقولی ‎کرد و متاسفانه همکاری‌های لازم را با سازمان میراث فرهنگی برای مرمت انجام نمی‌دهد و همین بی‌توجهی‌های مالک باعث می‌شود تا این بنای ارزشمند دچار آسیب‌های جدی شود و در نهایت از بین برود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است هتل ‎‎ قو سرانجامی مانند خانه بچاری در آبادان پیدا کند بیان کرد: مالک خانه بچاری با رضایت دیوان عدالت اداری کشور این بنا را تخریب کرد ولی خوشبختانه با وجود این که مالک خود رضایت به ثبت هتل قو در فهرست آثار ملی را داده است دیوان عدالت اداری اجازه خروج بنا را از ثبت نمی‌دهد و مالک به اختیار خود نمی‌تواند بنا را تخریب کند ولی با همکاری نکردن برای مرمت و بهره‌برداری درصدد تخریب این بنای ازرشمند است.

مدیر عامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان گوش‌زد کرد: همکاری نکردن و نارضایتی‌های مالک برای مرمت و بهره‌برداری از این بنای تاریخی در سال‌های گذشته موجب شده که هیچ پیشرفتی در روند مرمت آن صورت نگیرد.

 هتل قو مربوط به اواخر دوره قاجار است و در اهواز، جاده ساحلی، خیابان خسروی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۳۵۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار