تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۵۶۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور تیم دانشگاه علوم پزشکی اهواز در همایش ملی فناوری سلامت
استاد تمام گروه مهندسی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از اعزام تیم هفت نفره این دانشگاه به سومین همایش ملی فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد
استاد تمام گروه مهندسی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از اعزام تیم هفت نفره این دانشگاه به سومین همایش ملی فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

دکتر نعمت‌الله جعفرزاده با اشاره به آغاز سومین همایش ملی فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران از امروز، اظهار کرد: این همایش توسط وزارت بهداشت پیشتر به صورت درون دانشگاهی برگزار می‌شد اما امسال به صورت ملی درآمد و تیم‌هایی متشکل از ترکیبی از دانشجویان و اعضای هیات علمی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف کشور در آن حضور دارند.

وی افزود: در این همایش ضمن برگزاری کارگاه‌هایی در مورد مسایل مختلف فناوری، کسب و کار، تجاری‌سازی فناوری و ...، یک سوال محوری در حیطه‌های مختلفی که در وزارت بهداشت با آن‌ها سروکار داریم، مطرح می‌شود. سال گذشته سوال این بود که چگونه می‌توانیم اعتماد مشتریان را برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر جلب کنیم؟

استاد تمام گروه مهندسی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: در این مورد تیم‌های مختلف به بحث می‌نشینند، جمع‌بندی کار را در جلسات عمومی مطرح می‌کنند و دیگران به نقد و بررسی آن می‌پردازند و در پایان کار، خروجی را در اختیار مقامات بالای وزارتی قرار می‌دهند چراکه این فکرهای جوان می‌توانند کمک زیادی برای سیاست‌گذاران در وزارت بهداشت باشند.

جعفرزاده تصریح کرد: سوال امسال همایش که امروز مطرح شد، این است که چالش‌های اشتغال دانش‌آموختگان (در حیطه سلامت) و راهکارهای رفع این چالش‌ها چیست؟ باید بررسی شود که در بدنه آموزش، پژوهش، بازاریابی، ایجاد فضای کسب‌وکار و کارآفرینی باید چه تحولی ایجاد شود.

وی گفت: روز دوم نیز همایشی از دستاوردهای فناوران در حیطه سلامت و چالش‌های واحدهای فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، پارک‌های علم و فناوری بخش سلامت و ... برگزار می‌شود. کشور ما در بخش سلامت ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و پیشرفت‌های خوبی نیز داشته است. به طور مثال؛ در حوزه دارویی از کشورهایی هستیم که بخش زیادی از نیاز این بخش توسط همین واحدها و شرکت‌ها فراهم می‌شود و برخی از این شرکت‌ها در دنیا در حال رقابت هستند و حرف برای گفتن دارند.

سرپرست تیم اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای تیم‌های اعزامی وجود دارد، عنوان کرد: تعداد اعضای تیم‌ها محدود و بین پنج تا هفت نفر هستند. ما نیز از حدود دو هفته قبل تیم دانشگاه‌ را تشکیل دادیم و تیم دانشگاه اهواز با آمادگی نسبتا خوبی از امروز در این همایش حضور پیدا کرد. این همایش برای اولین بار به صورت ملی برگزار می‌شود و بحث جدیدی است. اگر می‌توانستیم دو تیم را به این همایش اعزام کنیم آمادگی بهتری داشتیم اما امسال فرصت کافی برای این‌ کار وجود نداشت و سال بعد به طور قطع حضور قوی‌تری خواهیم داشت.

وی گفت: در تیم اعزامی از دانشگاه اهواز، دانشجویان بیشتر از رشته‌های بخش بهداشت هستند که این امر یک حسن و یک ضرر دارد؛ حسن کار این است که افراد روی یک موضوع خاص متمرکز هستند و می‌توانند روی همان موضوع مانور دهند. ضرر آن نیز این است که تنوع در کار وجود ندارد، چراکه زمانی که به دانشگاه برای این همایش اطلاع‌رسانی شد، فرصت کافی وجود نداشت تا از حیطه‌های دیگر نیز در تیم قرار دهیم. اما برنامه‌ این است که برای سال آینده تیم‌ها را از قبل آماده کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار