تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۵۶۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصیری: ورزش خوزستان روح تازه‌ای گرفته است
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ورزش خوزستان با تغییرات موثر روح تازه‌ای گرفته است
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ورزش خوزستان با تغییرات موثر روح تازه‌ای گرفته است.

ابراهیم نصیری اظهار کرد: در سمینار آذرماه سال 95 مدیران کل استان‌ها و ارزیابی 9 ماهه استانی، خوزستان در شاخصه‌های هفتگانه مختلف وزارتی در بخش ورزش، جزو پنج استان آخر جدول اعلام شد که این موضوع گلایه و واکنش وزیر محترم ورزش را باتوجه به توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی و پیشینه ورزش در این استان، در برداشت.

وی ادامه داد: پس از تغییر در مدیریت ورزش استان، آقای حیدری که شناخت کافی از نقاط ضعف و قوت ورزش داشت، ضمن برگزاری و مدیریت دو رویداد بزرگ ورزشی (کشتی جام جهانی و وزنه‌بردای بین‌المللی) که جدا از تاثیر بر وضعیت امتیازی در حوزه ورزش، در اخذ اعتبار از منابع مالی به عنوان حامیان مالی که مبلغی بالغ بر 30 میلیارد ریال بود، توانست توانایی بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون‌استانی با مدیریت ارتباطی را به رخ وزارتخانه بکشد.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: بیش از 40 بار سفر شهرستانی مدیرکل ورزش استان در دو ماهه پایان سال گذشته که سبب تغییرات موثر در بهسازی و نوسازی اماکن ورزشی فرسوده در شهرستان‌های قطب ورزش شد، توانست شور و نشاط و روح تازه‌ای را به علاقه‌مندان و ورزشکاران بدمد. همچنین تعامل کاملا منطقی بر پایه برنامه با نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم و ورزش‌دوست و ایجاد همدلی و همیت درون‌استانی، منجر به دو بار حضور وزیر ورزش به استان خوزستان شد که در همین فاصله زمانی کوتاه نیز مصوبات خوبی برای ورزش استان به دنبال داشت.

وی بیان کرد: در ادامه نیز نیازها، اولویت‌بندی شدند و واقعیت وضعیت موجود به مدیریت ارشد استان منعکس شد و اعتبارات بسیار متفاوت و خاصه زیرساختی و عمرانی نسبت به سال‌های گذشته، تصویب و کار با شتاب و دقت آغاز شد. محصول این اقدامات، کسب 18 رای اعتماد نمایندگان خوزستان توسط وزیر ورزش برای نخستین بار بود که نمی‌توان این موارد را در کسب عنوان نخست اداره‌کل ورزش استان در کشور مصادره کرد.

وی عنوان کرد: نقش شورای ورزش استان به ریاست استاندار در هدف‌گذاری ما حیاتی است. همچنین تعامل سازنده و منطقی با هیات‌های ورزشی در دستور کار ما است؛ ما مطلع هستیم که چه کسانی در هیات‌های ورزشی کار و چه کسانی فرصت‌سوزی می کنند که در این بخش نیز بیکار ننشسته‌ایم و بارها گفته‌ایم که زمان آزمون و خطا، یادگیری و فرصت‌سوزی در سکان‌داری هیات‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها به پایان رسیده است.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: کار هدفگذاری با هیات‌های ورزشی هرچند دیر اما نهایی شد. همچنین توافق‌نامه برگزاری میزبانی‌های مختلف منعقد شد و به دنبال تامین اعتبار هستیم. تقویم برگزاری فعالیت‌های حوزه ورزش همگانی نیز تدوین و در حال اجرا است. همچنین 13 کمیسیون ماده پنج برگزار شد و 630 مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی صورت گرفت که منجر به 20 اخطار و پنج مورد پلمپ در هفته جاری شد؛ محور برخورد ما با باشگاه‌های خاطی، عدم رعایت بیمه ورزشکاران است.

وی افزود: هیات‌های ورزشی باید مجامع سالیانه خود را به صورت جدی برگزار کنند و این دستور و تاکید مدیرکل ورزش و جوانان استان است. همچنین تجهیزات مورد نیاز هیات‌های ورزشی شناسایی و در حال طی مراحل قانونی به منظور تهیه است.

نصیری خاطرنشان‌کرد: تیم‌های استانی حاضر در لیگ‌های کشوری رشد خوبی نسبت به سال 95 دارند و نوار فعالیت آن‌ها مورد رصد و ارزیابی کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان است. همچنین لیگ‌های استانی در بیشتر رشته‌ها تعطیل است که ما تاکید بر برگزاری آن‌ها داریم. لیگ فوتبال اهواز نیز پس از سال‌ها به زودی آغاز به کا خواهد کرد. همچنین به زودی رییس هیات ورزش همگانی اهواز منصوب و کار خود را به جدیت دنبال خواهد کرد؛ یکی از نیازهای ضروری شهرستان اهواز، وجود هیات ورزش‌های همگانی پویا و فعال است.

وی بیان کرد: چند طرح بزرگ در رشته‌های قایقرانی، اتومبیلرانی و موتورسواری، تیراندازی با اسلحه با محوریت اهداف پروازی، ورزش‌های هوایی، پیست اسکی و تله‌کابین در منطقه برفی تاراز و سوارکاری پس از تهیه و تقدیم به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تایید و در حال اختصاص ردیف بودجه است.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان عنوان کرد: در حال تدارک برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ورزشی و نقش ورزش در اقتصاد، در دی‌ماه هستیم که دو همایش جانبی بزرگ نیز در کنار آن برگزار خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار