تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۵۶۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی آخرین اقدامات در کارگروه استانی ستاد مقابله با پدیده ریزگردها در خوزستان
خوزنیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تمام دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود در بحث گرد و غبار آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان؛ کارگروه استانی مقابله با پدیده ریزگردها عصر دوشنبه در دفتر معاون عمرانی استانداری خوزستان تشکیل شد. این کارگروه با هدف کسب اطلاع از آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با پدیده ریزگردها در استان خوزستان تشکیل شده بود.

در این کارگروه استانی منابع طبیعی استان گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار در بخش جنوب شرق اهواز ارائه نمود.

 احمدی مطیعی مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: از ۴۲ هزار هکتار مناطق فوق بحرانی در سال ۹۵ بیش از ۵ هزار هکتار نهالکاری شده و قرار است تا پایان امسال ۳۰ هزار هکتار دیگر نیز نهالکاری شود.

مسئولان جهاد نصر نیز گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در انتقال کابل کانون های فوق بحرانی ارائه نمود و گفت: ۴۴ کیلومتری کانال حفر  شده با پیشرفت ۹۱ درصدی آماده انتقال آب برای نهال های کاشته شده و مرطوب سازی کانون های فوق بحرانی آماده می باشد.

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در این کارگروه گفت: اقدامات ستاد مقابله با ریزگردها فقط به نهال کاری در کانون های ۴۲ هزار هکتاری نمی باشد، بلکه باید همه دستگاه‌ها که در این ستاد وظایفی به عهده دارند آمادگی کامل برای مقابله با آن را داشته باشند و از مسئولین هواشناسی، سازمان آب و برق و وزارت نیرو خواست اقدامات خود را در زمینه مقابله با این پدیده ارائه نمایند.

حسونی زاده معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز در خصوص حق آبه تالاب های شادگان و هورالعظیم گفت: برای تالاب هورالعظیم یک میلیارد متر مکعب از حوضه کرخه در سال آبی جدید در صورت مناسب بودن بارش ها پیش بینی شده است و برای تالاب شادگان نیز با توجه به کاهش آب حوضه مارون از طریق کانال احداثی و منابع دیگر  ۴۴۰ میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده که حقابه تالاب ها تامین گردد.

فرامند هاشمی زاده معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در خصوص بحث کاشت نهال به احداث کانال انتقال آب گفت: این موضوعات و مسائل زیست‌ محیطی مدنظر قرار گیرد و از اعضا خواست مطالعات این طرح ها را به دقت مورد بررسی و نواقص آن را برطرف نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار