تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۵۶۶۵۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان توضیح داد:
چرا فعالیت کانون فوق بحرانی گرد و غبار اهواز قابل پیش‌بینی نیست؟
مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص علت عدم پیش‌بینی گرد و غبار امروز اهواز گفت: این پدیده قابل پیش‌بینی نبود. 
  
کوروش بهادری در واکنش به انتقادات نسبت به عملکرد اداره‌کل هواشناسی خوزستان در عدم پیش‌بینی گرد و غبار اهواز اظهار کرد: ما این پدیده را از قبل پیش‌بینی نکرده بودیم زیرا فعالیت این کانون قابل پیش‌بینی نیست. 
  
وی ادامه داد: منشاء این پدیده، کانون فوق بحرانی و حاد گرد و خاک در 20 کیلومتری جنوب اهواز اهواز است. هیچ مدلی این کانون را نشان نمی‌دهد. 
  
مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: گام‌های زمانی و مکانی مدل‌های ما بالای 100 کیلومتر را نشان می‌دهند و هیچ مدلی وجود ندارد که یک کانون گرد و غبار را با این فاصله نزدیک از اهواز به ما نشان دهد. 
  
وی با اشاره به سرعت تاثیرپذیری اهواز از این کانون فوق بحرانی گرد و خاک افزود: با هر وزش باد نسبتا شدید بر فراز این کانون، به فاصله 10 تا 20 دقیقه گرد و غبار به اهواز می‌رسد. 
  
بهادری گفت: باید دستگاه‌های سنجنده لیدار (LIDAR) که 2.5 میلیارد تومان قیمت دارد در این کانون‌ها نصب شود تا به محض فعال شدن این کانون، متوجه آن شویم. 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
2.5 میلیارد از پول کمک به زلزله زده ها بردارید وبخرید مبادا به حقوق بزگان دست بزنید
شهروند اهوازی
|
-
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
1
در تمام سایتهای هواشناسی داخلی و خارجی از چند روز قبل وزش باد شدید تا 30 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده بود. همچنین جهت وزش باد هم مشخص شده است. این هم نمونه مصاحبه اقای علیرضا غلام‌پور معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان که گفت: "از فردا با ورود یک سامانه بارشی به خوزستان شاهد بارش‌های رگباری و پراکنده توام با وزش باد و رعد و برق در استان خواهیم بود که با شدت و ضعف تا روز پنجشنبه تداوم می‌یابد." منبع سایت خوز نیوز تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۵۶۵۵۶
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
1
مرد حسابی من کریت کمپ بودم.دیدم خاک شده تماس گرفتم خونه گفتم 20 دقیقه دیگه خاک میرسه اهواز بچه رو از مدرسه بیارن.
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
1
آقای رئیس جمهور، این کانون داخلی که بیخ گوش اهواز هست و فراتر از مرزهای ایران نیست که مشکل داعش و همکاری کشورهای خارجی رو داشته باشید!!! این همه بی تدبیری و بی کفایتی مسئولین بس است و به دنبال اقدامی عملی برای حل مشکل مردم این استان باشید.
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
1
یعنی خاک تو سر بی عرضه شون کنن که حتی نمیتونن پیش بینی اش کنن که مردم اینطوری غافلگیر نشن .لااقل.صبحی اوضاع زیاد بد نبود یکهو در کمتر از 20 دقیقه همه چی وارون شد و اوضاع بالکل بهم ریخت .
یعنی چی نمیتونین.اینم باید رئیس جمهور بیاد بالا سرتون ای حیف نون ها...
خاک بر سر هر چی آدم ...
:
:
:
آخرین اخبار