تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۵۶۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در آبادان
شهردار آبادان از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی به‌مناسبت ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با فارس در آبادان اظهار کرد: سال جدید در راه است و نوروز، این عید باستانی نیز برای ایرانیان بسیار ارزنده و پسندیده یاد می‌شود.

وی افزود: در همین راستا هر ساله مهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به سوی مناطق جنوبی رهسپار می‌شوند.

شهردار آبادان تصریح کرد: آبادان نیز به لحاظ برخورداری از مناطق جنگی و عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و همچنین دارا بودن از شرایط آب و هوایی بسیار مساعد در ایام نوروز، میزبان تعداد کثیری از مسافران و مهمانان نوروزی است.

وی اضافه کرد: شهرداری این منطقه در راستای ایجاد محیطی مناسب و در خور شأن شهروندان و مسافران هر ساله اقدام به برگزاری برنامه‌ها و اقدامات قابل توجهی می‌کند.

به گفته شیرازی همه تلاش این ارگان مردمی در راستای ایجاد محیطی شاد و دلچسب برای شهروندان و مسافران است.

وی با اشاره به گوشه‌ای از برنامه‌های این اداره در ایام نوروز گفت: برگزاری جشنواره اقوام ایرانی از جمله برنامه‌های در دستور کار این اداره در تعطیلات نوروز است.

مدیر سامانه شهری آبادان با اشاره به اینکه در این جشنواره گویش و اقوام مختلف ایرانی و به‌ویژه خوزستانی حضور می‌یابند، افزود: گونه‌های مختلف اقوام ایرانی با ساز و آوازهای محلی و لباس‌های بومی خود در این جشنواره حضور خود را رسمیت می‌بخشند.

وی همچنین عنوان کرد: زمان و مکان برگزاری این جشنواره در روزهای اتی به اطلاع شهروندان آبادانی رسانده می‌شود.

شیرازی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه‌های تدارک دیده شده توسط شهرداری شهرستان، مسافران و شهروندان همگی روزهای خوشی را در جای جای این منطقه سپری کنند.

:
:
:
آخرین اخبار