تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۵۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده جانبازی سید احمد روی میز بنیاد شهید
به دنبال انتشار گزارشی در خصوص یکی از جانبازان جنگ تحمیلی و بازتاب آن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان از بررسی مجدد پرونده این روحانی خبر داد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام میرسید احمد موسوی هاشمی یکی از افراد حاضر در جبهه هاست که به گفته خودش وقتی به جنگ رفت و درس حوزوی خود در حوزه علمیه قم را رها کرد، حتی یک تار مو در صورت نداشت و خیلی ها به او می گفتند «بچه اینجا جای بازی نیست» اما اکنون سید احمد در روستایی ناشناخته در شهری محروم در استان خوزستان به سختی در حال گذران رندگی است در حالیکه امروز باید به گونه ای نهادهای متولی به وی رسیدگی می کردند که زندگیش الگویی برای جوانان و نوجوانان امروز ما باشد و وی بتواند با فراغ بال، خاطرات، معجزات و درسهای هشت سال جنگ که هنوز در سینه اش مانده را به نسل فعلی و نسل آینده منتقل کند.
سید احمد در کنار تحصیل علوم حوزوی در بسیاری از عملیات مهم دفاع مقدس همانند کربلای پنج و بدر شرکت کرد و در این بین بارها مواد اصابت ترکش قرار گرفت و در همین حین مواد شیمیایی که توسط عراقی ها مورد استفاده قرار گرفته بود را استنشاق کرد تا اینگونه به خیل عظیم جانبازان شیمایی ایران بپیوندد.
 
وی در خصوص حالات این روزهای خودش می گوید: سه ترکش هنوز در سرم هستند و با وجود مواد شیمیایی که در جنگ استنشاق کرده ام روزی چند بار می میرم و زنده می شوم. صرفه هم دارم و آنقدر صرفه ها سنگین است که وقتی سراغم می آیند از خدا می خواهم که فقط برای یک بار من را به زندگی برگرداند چرا که در آن حالت احساس می کنم در حال مرگ هستم.
 

این روحانی جانباز ادامه می دهد: وضع جسمانیم روز به روز به سمت وخیم تر شدن حرکت می کند و این در حالی است که این روزها حتی توان رفتن تا اهواز برای درمان را ندارم و معالجات پزشکی من که تنها در این مدت تسکین دهنده من بودند نه چیز دیگری نیز متوقف شده است.

سید احمد که روحانی مستقر و امام جماعت روستای محل تولدش یعنی آسیاب در شهرستان امیدیه در استان خوزستان است، می گوید: از خدا می خواهم سلامتیم را به من بدهد تا بتوانم همانند سالهای قبل، نماز جماعت که را به صورت ایستاده برای مردم بخوانم چرا که این روزها با زور و زحمت تنها یک رکعت را به صورت ایستاده می خوانم و بعد می نشینم و نماز را نشسته ادامه می دهم.
 
متاسفانه با وجود تمامی این مشکلات این روحانی از سوی نهادهای متولی به خصوص بنیاد شهید مورد حمایت قرار نگرفته و حقوقی از این بابت دریافت نمی کند به همین دلیل مشکلات مالی زندگی را برای این روحانی طاقت فرسا کرده است.

به دنبال انتشار گزارشی در خصوص وضع جسمانی و زندگی این روحانی و بازتاب آن، بنیاد شهید خوزستان نیز اعلام کرد که درصد جانباری این روحانی جانباز مورد بررسی و تجدید نظر قرار می گیرد.

مدیرکل بنیادشهید خوزستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: تعداد 400 هزار نفر در کشور وجود دارند که اعلام کرده اند که در جبهه ها جانباز شده اند و حقوق دریافت نمی کنند یا اینکه درصد جانبازی آنها بسیار پائین است.

عزیز عچرش افزود: به دنبال انتشار گزارش وضع زندگی سید احمد موسوی روحانی ساکن در روستای آسیاب امیدیه، به رئیس بنیاد شهید شهرستان امیدیه دستور داده شد که فورا با مراجعه حضوری به منزل این روحانی، اقدام به بررسی زندگی و مشکلات جسمانی وی کند. همچنین بررسی درصد جانبازی این روحانی هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: به زودی با تکمیل پرونده و در صورت مورد تائید قرار گرفتن در استان، این پرونده به تهران ارسال می شود تا در کمیسیونی که به همین دلیل در بنیاد شهید کشور تشکیل شده بررسی شود و در صورت تائید حقوق جانباری به سید احمد موسوی تعلق می گیرد.

عچرش تاکید کرد: تشخیص میزان درصدی هر جانباز خارج از اختیارات استانهاست ولی آنها می توانند با تکمیل پرونده مربوط به هر فرد آن برای بررسی بیشتر در اختیار بنیاد شهید کل کشور قرار دهند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همرزمان و مخلصین و مطلعین به احوال معظم له
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۲
0
0
هنوز و تا به الآن 2/1/91 هیچ کسی از بنیاد به محضر ایشان نرفته است!!!!!!!!!!!!!!
:
:
:
آخرین اخبار