تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۵۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امنيت در «مال آقا» و «رباط» كم است
مسؤول انجمن دوستداران ميراث فرهنگي باغملك گفت: منطقه «مال آقا» و «رباط» دو مكان مهم گردشگري باغملك هستند كه از آغاز فروردين تا اواخر شهريور به طور مداوم مهمانان براي گردشگي و بازديد به اين مناطق سفر می‌كنند. 



يونس شفيعي در گفت‌وگو با ايسنا بيان كرد: اين مناطق داراي مشكلات اقتصادي، بهداشتي و امنيتي هستند چون در مال آقا و رباط هيچ گونه فروشگاهي با نظارت بازرگاني وجود ندارد و مواد و محصولات غذايي يا به راحتي در دسترس مهمانان قرار نمي‌گيرند يا در صورت دسترسي قيمت‌ آن‌ها بسيار بالا است.

اين دوستدار ميراث فرهنگي اظهار داشت: همچنين وضعيت اين مناطق از نظر بهداشتي بسيار نامناسب است و هيچ گونه وسايل و سرويس بهداشتي عمومي ندارند.

شفيعي تاكيد كرد: امنيت هم يكي از مشكلاتي است كه در اين مناطق به شدت با كمبود آن مواجه‌ايم. متاسفانه اكثر مسافراني كه به آن جا مراجعه مي‌كنند با موتور سواراني كه در خيابان‌هاي باغملك و رباط رفت و آمد مي‌كنند روبه‌رو مي‌شوند. با وجود اين مشكلات هيچ تصميمي از طرف مسؤولان جهت بهبود بخشيدن به شرايط گرفته نشده است.

وي گفت: اين مناطق علاوه بر اين كه يكي از مكان‌هاي كوهستاني و خوش آب و هوا هستند قدمت تاريخي هم دارند. مثلا در باغملك پل معروفي به نام «بياره» وجود دارد كه قدمت آن به دوره ساساني برمي‌گردد. همچنين چند گوردخمه تاريخي در اين منطقه ديده مي‌شود. علاوه بر آن رور زرد كه يكي از شاخه‌هاي رودكارون است در اين مكان‌ها جريان دارد.
:
:
:
آخرین اخبار