تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۵۷۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس آموزش و پرورش عشایر اندیکا :
25 مدرسه چادری در شهرستان اندیکا وجود دارد
رئیس آموزش و پرورش عشایر شهرستان اندیکا از وجود 25 مدرسه چادری در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد
رئیس آموزش و پرورش عشایر شهرستان اندیکا از وجود 25 مدرسه چادری در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

هوشنگ شفیعی رئیس آموزش و پرورش عشایر شهرستان اندیکا اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از جمعیت شهرستان اندیکا در مناطق عشایری قرار دارد و متأسفانه سطح خدمات در این مناطق مناسب نیست.

وی در ادامه افزود: امروز در شهرستان اندیکا، ۲۵ مدرسه چادری وجود دارد که با توجه به سردسیر بودن منطقه، مشکلاتی را برای دانش آموزان و معلمان فراهم می‌آورد.

شفیعی در ادامه به مدارس استیجاری این مناطق نیز اشاره کرد و گفت: کمبودها در تعداد مدارس به وجود مدارس چادری ختم نمی‌شود و در مناطق مختلف عشایری شهرستان، ۱۲ مدرسه استیجاری داریم. همچنین بعضی از مدارس ما نیاز به تعمیرات دارند که امیدواریم سازمان نوسازی مدارس هر چه زودتر برای این موضوع فکر عاجلی کند.

رئیس آموزش‌وپرورش عشایر اندیکا در ادامه به دسته‌بندی مدارس عشایری نیز اشاره کرد و افزود: براساس تعریفی که در وزارت آموزش‌وپرورش در مورد مدارس عشایری وجود دارد، ما سه نوع مدرسه سیار، نیمه سیار و ثابت داریم که امکان ساخت مدرسه برای مناطق سیار وجود ندارد.

شفیعی به کاهش نرخ جمعیت عشایر شهرستان اندیکا نیز پرداخت و گفت: به علت مهاجرت و کاهش نرخ جمعیت عشایری شهرستان، ما شاهد کاهش تعداد دانش آموزان در مناطق عشایری هستیم و با این روند طی سال‌های آینده بعضی از مدارس عشایری به‌طور کامل جمع می‌شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار