تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۵۷۵۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز:
بستر پژوهش و نوآوری در کشور باید گسترش یابد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری مناسب نمایشگاه هفته پژوهش و پیشرفت‌‌های این نمایشگاه نسبت به سال گذشته، گفت: باید بستر پژوهش و نوآوری را در کشور گسترش دهیم و هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فرصت‌هایی هستند تا دانش‌آموزان و دانشجویان با حوزه پژوهش آشنا شوند. 

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو اظهار کرد: نمایشگاه استانی هفته پژوهش یکی از برنامه‌های مهمی است که برای انعکاس رویدادهای پژوهشی استان در نظر گرفته شده است. هر ساله با تشکیل ستاد استانی هفته پژوهش برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه آخرین دستاوردها، فعالیت‌های ابتکاری دانشگاه و واحدهای پژوهشی استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه استانی هفته پژوهش، افزود: ما در مرحله‌ای هستیم که باید بستر پژوهش و نوآوری را در کشور گسترش دهیم و هنوز فرهنگ و موج پژوهش و نوآوری در ارکان جامعه نهادینه نشده است. هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فرصت‌هایی هستند که دانش‌آموزان و دانشجویان با حوزه پژوهش آشنا شوند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: حضور مسئولان و رسانه‌ها در این نمایشگاه اهمیت خاصی برای آشنایی جامعه با پژوهش دارد. امسال شاهد چند تغییر در نمایشگاه بودیم که یکی از این تغییرات فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی در غرفه دانشگاه شهید چمران اهواز بود. دانشجویان آزمایش‌‌های مختلفی را در غرفه انجام داده و پدیده‌های علمی را به صورت واقعی نشان دادند.

حاجی‌دولو ادامه داد: همچنین امسال حدود 12 میز مشاوره در غرفه دانشگاه در نظر گرفته شد تا در زمینه‌های ژنتیک، تغذیه، روانشناسی و... مشاوره‌های مختلفی به مراجعه‌کنندگان ارائه دهند. تلاش شد که اساتید و مدیران مراکز تحقیقاتی بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده در غرفه حضور داشته باشند تا علاوه بر ارائه فعالیت‌های خود با محققانی که علاقه‌مند به همکاری در زمینه‌های پژوهشی هستند، آشنا شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: در طول نمایشگاه جلسات مناسبی با محققان و سازمان‌های مختلف برگزار شد. به نظر من هم‌افزایی و اطلاع‌رسانی یکی از اهداف نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری است که در نمایشگاه امسال تا حد زیادی تحقق پیدا کرده است. همچنین امسال نسبت به سال گذشته استقبال از نمایشگاه افزایش پیدا کرد، غرفه‌های متنوع‌تری در نمایشگاه ایجاد شدند و سازمان‌ها نیز با آمادگی بیشتری در نمایشگاه شرکت کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به سفر دبیر ستاد هفته پژوهش کشور به خوزستان و بازدید او از نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری، تصریح کرد: وی برای ارزیابی هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در محل نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کرد و بیان کرد که با هماهنگی‌های انجام شده با استانداری و کمیته‌های مختلفی که برای هفته پژوهش ایجاد شدند، فعالیت‌های خوبی در استان انجام شده است. 

حاجی‌دولو گفت: امیدواریم خوزستان به عنوان استان برتر در زمینه فعالیت‌های پژوهشی در هفته پژوهش ملی که در روزهای آینده آغاز می‌شود، انتخاب شود. این اتفاق می‌تواند نقش بسیار موثر و مفیدی در گسترش و توسعه حوزه پژوهش در سطح استان داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار