تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۵۷۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز :
ارتباط دانشگاه و صنعت به معنی معرفی نیروی کار نیست
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: معرفی کردن نخبگان به صنایع و کارخانجات به معنی ارتباط دانشگاه با صنعت نیست ولی اگر خود صنایع نیاز دارند ما مشکلی برای معرفی نخبگان به آنها نداریم.

غلامحسین خواجه صبح امروز درباره ارتباط دانشگاه شهید چمران اهواز با صنایع اظهار کرد: دانشگاه و صنایع یک ارتباط اداری مشخص مبنی بر معرفی نیروی کار ندارند که بتوانیم فارغ التحصیلان دانشگاه را به بازار کار معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه شهید چمران با صنایع و سازمان‌ها دو نوع است، گفت: ما از طریق کارآموزی و کارورزی دانشجویان را عازم صنایع می کنیم تا کارهای عملی را فرا بگیرند و با توانایی خودشان در آینده به این صنایع خدمت کنند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: تلاش ما بر این است که پایان نامه‌های دانشجویی تقاضا محور باشند و مشکلات و موضوعات صنایع را در قالب پایان نامه دانشجویی به اجرا در بیاوریم.

وی افزود: دومین نوع ارتباط صنعت و دانشگاه پرداختن به مشکلات صنایع در قالب پایان نامه‌های دانشجوی است و  می‌تواند گره‌های موجود در صنعت را باز کند، همچنین دانشجویان می‌توانند به صورت دقیق از وضعیت صنعت در کشور مطلع شوند.

خواجه اظهار کرد: قانونی وجود ندارد که ما دانشجویان را به صنایع معرفی کنیم و استخدام در ادارات و کارخانجات مربوط به مجوزها و آزمون‌های داخلی آنها است و ما ارتباطی از این نظر با صنایع نداریم.

وی افزود: معرفی کردن نخبگان به صنایع و کارخانجات به معنی ارتباط دانشگاه با صنعت نیست ولی اگر خود صنایع نیاز دارند ما مشکلی برای معرفی نخبگان به آنها نداریم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: وظیفه دیگر ما آشنا کردن دانشجویان به صنعت است تا هم توانایی علمی و عملی دانشجو ارتقا یابد و هم صنایع نیاز خود را برطرف کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار