تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۵۷۸۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره قرآنی مدهامتان در دزفول به کار خود پایان داد
مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان شهرستان دزفول شب گذشته (سه‎شنبه؛ 21 آذرماه 96) در سالن مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهرستان دزفول برگزار شد.

جشنواره قرآنی مدهامتان در دزفول به کار خود پایان داد

در این مراسم نادر سعادتی‎فر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، اظهار کرد: ۱۲۶ کانون در شهرستان دزفول وجود دارند که از این تعداد ۵۶ کانون در شهر دزفول و ۷۰ کانون فرهنگی هنری در سایر شهرها و روستاهای دزفول فعالیت می‎کنند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۹۰ نفر از خواهران و برادران در مسابقات قرآنی دزفول شرکت داشتند که این تعداد بالاترین آمار در استان محسوب می‎شود؛ ضمن این‎که از این تعداد  ۲۷ نفر مجوز حضور در مسابقات استانی را کسب نمودند و  یک  نفر هم  از دزفول در مسابقات کشوری که هم اکنون در مشهد مقدس در حال برگزاری است حضور دارند.   

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در پایان پیشنهاد تشکیل شورای قرآنی شهرستان و انجمن خیرین قرآنی را مطرح کرد و افزود: آماده همه‎گونه همکاری با شورای قرآنی شهرستان هستیم

در ادامه حجت‎الاسلام‎والمسلمین حجت‎اله قاضی‎دزفولی، امام جمعه دزفول، با بیان خاطراتی از ترویج فرهنگ قرآنی  در  دوران انقلاب عنوان کرد: قرآن کتاب هدایت، علم و اندیشه، اخلاق، کرامت، مبارزه و جهاد و کتاب عبرت‎ها است. 

وی از قرآن به عنوان کتاب قصص و مثل‎ها و اصول والگوها نام برد و افزود: فردی می‎تواند بیشترین بهره را از قرآن ببرد که خودش قیام کند. در حقیقت انسان هرچه قدر بیشتر سعی کند قرآن هدایتش را بیشتر خواهد کرد که دچار انحراف نشود.   

امام جمعه دزفول با بیان این‎که قرآن بهترین راه‎ها را برای هدایت انسان‎ها قرار داده است تصریح کرد: کلام خدا می‌گوید هیچ راهی که اجنبی‎ها بتوانند بر ما سلطه پیدا کنند نیست و یک کافر نمی‎تواند بر مؤمن تسلط پیدا کند .

وی در پایان از پیشنهاد رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در خصوص تشکیل شورای قرآنی استقبال کرد و گفت: راه‎اندازی شورای قرآنی ظرفیت قرآنی شهرستان دزفول را ارتقا خواهد داد و ما این موضوع را در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان دزفول مطرح می‎کنیم تا نسبت به تشکیل شورای قرآنی اقدامات لازم انجام شود.

همچنین حسین براتی، دبیر کانون‎های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان نیز ضمن تشکر از مسئولین شهرستان دزفول افزود: دو سه سالی است که چنین مراسمی در دزفول برگزار می‎شود و امیدوارم در سایر شهرهای استان نیز برگزار شود.

 وی گفت: درحال حاضر بیش از ۱۲۰۰ کانون فرهنگی وهنری مساجد در استان فعال هستند و امسال ۱۳ نفر از بهترین‎ها در بخش‎های مختلف قرآنی به مسابقات کشوری اعزام شده‎اند.

در پایان مراسم به نفرات برتر جشنواره قرآنی مدهامتان دزفول و موسسات قرآنی این شهرستان لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار