تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۵۷۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دشت‌آزدگان در مجلس:
خوزستان از شاخص‌ها و بایدهای آموزش و پرورش عقب مانده است
نماینده مردم دشت‌آزدگان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به خوزستان به عنوان یک استان غیر برخوردار و محروم نگاه کنیم که از شاخص‌ها و بایدهای آموزش و پرورش عقب مانده است. 

خوزستان از شاخص‌ها و بایدهای آموزش و پرورش عقب مانده است

قاسم ساعدی در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای سیاست گذاری و هماهنگی مناطق مرزی خوزستان که امروز، 25 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: فراکسیون فرهنگیان در مجلس نسبت به انتخاب دکتر بطحایی همت بستند و معتقد بودند که وزیر آموزش و پرورش از بدنه آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: خوزستان یک استان لازم توجه و از پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور از نظر تعداد دانش‌آموزان است. خوزستان با توجه به ظرفیت‌های استراتژیک برای اقتصاد کشور٬ در بعد تعلیم و تربیت حلقه مفقوده‌ای دارد. مدارس خوزستان در دهدز٬ ایذه٬ سیدون٬ اندیکا٬ اروندکنار و هویزه٬ در شان دانش‌آموزان خوزستان نیست.

نماینده مردم دشت آزدگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روسای آموزش و پرورش خوزستان در حال فشار زیر نداری‌ها و عدم وجود امکانات آموزشی هستند. ما پروژه‌های مدارسی داریم که از سال ۸۵ نیمه‌تمام مانده‌اند. انتظار داریم  وزیر با حضور خود این آمار و ارقام را ببیند تا تکلیف این پروژه‌ها مشخص شود.

ساعدی ادامه داد: دانش‌آموزان هنوز در اتاق‌های روستایی استیجاری به سر می‌برند و ۱۰ سال بلاتکلیف ماند‌ه‌اند. مدارس روستا‌های ایذه و اروندکنار و حتی مرکز استان از سال‌ها پیش تخریب و متروک شده‌اند. معلمان نیز با این  شرایط بد جوی٬ به دلیل کمبود شدید نیروی انسانی، صبح و عصر تدریس می‌کنند اما هنوز حتی حق‌الزحمه اضافه کاری دریافت نکرده‌اند که این موجب دلسردی معلم می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: ما امروز هنوز مدارس شبه کپری داریم و در مناطق شمالی و جنوبی استان می‌توانیم مدارس کانکسی را کپر مدرن بنامیم. آيا تاکنون در وزارت حساب و کتابی شده که چه خدماتی به خوزستان می‌توان داد؟ باید به خوزستان به عنوان یک استان غیر برخوردار و محروم نگاه کنیم که از شاخص‌ها و بایدهای آموزش و پرورش عقب مانده است.

نماینده مردم دشت آزدگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت آموزش در خوزستان نسبت به استان‌های مرکزی٬ گفت: امروز قرن الکترونیکی شدن آموزش است. آیا مستحق نیست که در خوزستان این شکاف به حداقل برسد؟ امروز جامعه فرهنگی انتظار دارد که حضور وزیر، یک حل مشکل و یک مژده باشد.

ساعدی بیان کرد: در بسیاری از مناطق حتی حق مرزی ادا نشده است. انتظار داریم در جلسات ویژه با وزارت کشور در بعد تقسیمات کشوری٬ در مناطق مرزی تجدید نظر شود. در منطقه حوزه انتخابیه من بیش از ۱۳ پروژه، نیمه‌تمام مانده‌اند. هنرستان کشاورزی دشت آزادگان با ۱۸۶ هکتار از زمین‌های بکر منطقه٬ با پیشرفت ۴۰ درصدی از ۱۰ سال گذشته بلاتکلیف مانده است.

وی عنوان کرد: انتظار داریم برای دلگرمی جامعه فرهنگی، حداقل حقوق و اضافه کاری آن‌ها به موقع پرداخت شود و به دلیل شرایط نامساعد جوی، به جامعه فرهنگی عنایت ویژه داشته باشید و یک بند را در احکام فرهنگیان منظور کنید که در نگه‌داشت نیرو کمک کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار