تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۵۷۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بطحایی: منطقه آزاد اروند می‌تواند پایلوت اجرای منطقه آموزشی مطلوب باشد
بطحایی: منطقه آزاد اروند می‌تواند پایلوت اجرای منطقه آموزشی مطلوب باشدوزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه منطقه آزاد اروند ‌می‌تواند به عنوان یک الگو و مدل در بخش آموزشی مورد استفاده سایر مناطق قرار گیرد٬ گفت: این آمادگی را داریم که در وهله اول منطقه آموزشی اروند شامل شهرستان‌های آبادان و خرمشهر٬ به عنوان پایلوت اجرای آزمایشی منطقه آموزشی مطلوب را آغاز کند. 

سید محمد بطحایی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند که روز شنبه، ۲۵ آذر در آبادان برگزار شد٬ اظهار کرد: آنچه که می تواند آموزش و پرورش را از این مشکلاتی که ریشه دوانده در کیفیت آموزش و پرورش نجات دهد، تحول است. در تحول نیز قدم اول کاهش تمرکز و تفویض اختیار به سطوح پایین است.

وی افزود: در آموزش و پرورش به شدت متمرکز عمل می‌کنیم که این تمرکز اجازه انعطاف را از ما گرفته است و به نیرو‌های توانمند استان ها اجازه خلاقیت را نمی دهد؛ بنابراین گام اول این است که این اختیار تمرکز شکسته و به مناطق واگذار شود. سال آینده بودجه آموزش و پرورش استانی خواهد شد. این کار در سال‌های اول به مراقبت بیشتری نیاز دارد اما من یقین دارم که این کاهش تمرکز٬می‌تواند راه‌های جدیدی را ایجاد کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در سال آینده با استانی شدن بودجه آموزش و پرورش این امکان را در استان‌ها فراهم خواهیم کرد که بتوانند اولویت‌های منطقه‌ای را مدنظر قرار دهند.

پطحایی گفت: منطقه آزاد اروند با اعلام آمادگی و ظرفیت خوبی که دارد ‌می‌تواند به عنوان یک الگو و مدل٬ مورد استفاده سایر مناطق قرار گیرد. در یک منطقه ‌آموزشی می‌توانیم آنچه که از حیث نیروی انسانی٬ فضا و تجهیزات و برنامه‌های آموزشی و پرورشی‌ به عنوان منطقه آموزشی مطلوب صرف شده را مستقر کنیم و به اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم که در وهله اول منطقه آموزشی اروند شامل شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به عنوان پایلوت اجرای آزمایشی منطقه آموزشی مطلوب را آغاز کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما در ستاد کاری را در حوزه آموزش آنلاین آغاز کرده‌ایم. آموزش آنلاین نمی‌تواند جایگزین آموزش چهره به چهره شود اما می‌تواند به عنوان مکمل در جاهایی که از حیث نیروه‌های تخصصی در مضیقه هستیم در کنار آموزش چهره به چهره به کار گرفته شود.

بطحایی در خصوص تامین نیروی انسانی گفت: برای خوزستان سهمیه خاصی را در آزمون استخدامی منظور خواهیم کرد که در آن نیز برای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که از حیث نیروی انسانی در مضیقه هستند امتیاز خاصی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان این که درصد تخصیص اعتبارات طرح‌های عمرانی در تمام دستگاه‌ها به دلیل مشکلات خزانه‌ای کاهش پیدا کرده است٬ عنوان کرد: درصد تخصیص طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش امروز زیر ۳۵ درصد است و طرح‌های عمرانی با کاهش شدید تخصیص مواجه شده‌اند. ما تمام تلاش را کرده‌ایم که با توجه به مقدورات دولت٬ این مشکلات را ببینیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در قانون برنامه ششم٬ سه میلیارد دلار برای تخریب و بازسازی و طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش از محل صندوق ذخیره ارزی اعتبار پیش‌بینی شده است که اگر محل این اعتبار صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده بود٬ می‌توانستم قول دهم که تا سه سال آینده تمام مشکلاتی که در حوزه فضای آموزشی داریم را حل کنم؛ خواهشمندم که این تغییر را در محل صندوق اعتبار ایجاد کنید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار