تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۵۷۹۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس :
گرانی بنزین در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست
گرانی بنزین در شرایط فعلی به صلاح کشور نیستعضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه گرانی سوخت و به تبع آن سایر محصولات در وضع کنونی به صلاح نیست، گفت: اما اگر برای حذف یارانه افراد تحقیق جدی صورت گرفته و مشخص شده که این افراد ضرورتی برای دریافت یارانه ندارند، این موضوع مانعی ندارد.

غلامرضا شرفی درباره تاثیر قطع شدن یارانه بخش زیادی از مردم و همزمان شدن آن با گرانی سوخت اظهار کرد: بنده و بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس به صورت جدی مخالف گران شدن سوخت و حامل‌های انرژی هستیم.

وی افزود: علت اصلی مخالفت این است که حامل های انرژی و به ویژه سوخت‌های مصرفی مانند بنزین روی حمل و نقل و بسیاری از موضوعات دیگر اثر مستقیم دارند و سبب افزایش قیمت در صنایع و مشاغل مختلف می شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه گرانی سوخت و به تبع آن سایر محصولات مورد نیاز مردم در وضع کنونی به صلاح نیست، گفت: اما در بحث یارانه ها چنانچه برای حذف یارانه افراد تحقیق جدی صورت گرفته و مشخص شده که این افراد ضرورتی برای دریافت یارانه ندارند، این موضوع مانعی ندارد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد چنانچه یارانه تعداد قابل توجهی از مردم حذف شود، بخش زیادی از کسری بودجه رفع می‌شود، عنوان کرد: با این اتفاق دیگر نیازی به افزایش قیمت سوخت نیست اما اینکه حذف یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی با هم انجام شود، توجیه پذیر نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس بیان کرد: هم‌زمانی حذف یارانه بخش زیادی از مردم با افزایش قیمت سوخت سبب سخت شدن معیشت مردم می‌شود و اینگونه مردم باید بار دولت را به دوش بکشند که منصفانه نیست.

وی با تأکید بر این موضوع که دولت باید بیش از گذشته به معیشت مردم بپردازد، اظهار کرد: تبعات گران شدن سوخت و حذف یارانه‌ها اثرات مستقیمی روی زندگی مردم می‌گذارد چرا که گرانی سوخت تأثیر مستقیمی بر قیمت حمل و نقل و کالاها می‌گذارد.

شرفی افزود: باید بدانیم که درصد زیادی از سوخت مصرفی، «سوخت کار» است یعنی سوخت مصرفی برای ایجاد یک شغل و امرار معاش یک خانواده استفاده می‌شود که با گرانی آن زندگی این افراد سخت‌تر می‌شود.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
خود مجلسی ها اجازه افزایش قیمت تا 60 درصد رو دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
دیگه له شدن ۹۹درصد مردم.پولی نداریم برای زنده موندن.آب که از سرگذشت ....
:
:
:
آخرین اخبار