تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۵۸۴۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز طرح پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شوشتر
خوزنیوز: اولین پایش مشترک ادارات دامپزشکی و محیط زیست شوشتر در سال 96 جهت بررسی وضعیت و پیشگیری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با بازدید و پایش حوضچه های پرورش ماهی کارون و چم کنار آغاز گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در راستای برنامه های پیشگیرانه و با هدف مراقبت از حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر و نیز تأمین امنیت غذایی شهروندان با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از نقاط کشور، اولین پایش و بازدید از زیستگاه های آبی جهت پیشگیری و کنترل این بیماری به صورت مشترک با اداره دامپزشکی در یکی از بزرگترین واحدهای پرورش ماهی خوزستان یعنی پرورش ماهی کارون و نیز در اطراف آبگیرها و حوضچه های پرورش ماهی روستای چم کنار صورت گرفت و خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی از ابتلای پرندگان به این بیماری مشاهده نگردید.

وی در ادامه افزود: در این بازدیدها سلامت پرندگان مهاجر و وجود تلفات غیر عادی مورد پایش قرار می گیرد تا در صورت مشاهده موارد غیر عادی اقدامات لازم صورت پذیرد و همانند سال گذشته این برنامه به صورت مشترک با اداره دامپزشکی در دستور کار قرار داشته و سعی براین است تا در روزهای آینده سایر زیستگاه های آبی را نیز مورد پایش و بازدید میدانی قرار دهیم. 

شایان ذکر است؛ که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های به شدت واگیردار و کشنده در پرندگان و مشترک بین پرندگان و انسان است. ویروس این بیماری می تواند عفونت حاد تنفسی در انسان بوجود آورد که بسیار حاد و کشنده است و از طرفی همواره احتمال نوترکیبی بین ویروس آنفلوانزای انسانی و این ویروس وجود دارد که در این صورت ویروس جدید بسیار خطرناک خواهد بود زیرا توانایی همه گیری در بین انسان ها را خواهد داشت.
:
:
:
آخرین اخبار