تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۵۸۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبود سیستم گرمایشی مناسب دانش آموزان شادگان را آزار می‌دهد
با وجود آغاز روزهای سرد سال، دانش آموزان برخی مدارس شهرستان شادگان با مشکل نبود وسایل گرمایشی مناسب مواجه هستند.

نیمکت های کهنه و نیمه شکسته، صندلی های فلزی، تخته سبز گچی، سقف نمور و دیوارهای ترک خورده، نبود سرویس بهداشتی و قطع برق، مدرسه و کلاس های درس چند دهه گذشته را در ذهن تداعی می کند. گویا زمان در سالهای بسیار دور در مناطق شهر و روستاهای شادگان توقف کرده است. 

هوا که رو به سردی می رود، دیگر صندلی‌های چوبی و زمخت فلزی، دیوارهای نمور و در حال فروریختگی و نبود سرویس بهداشتی؛ مشکل به شمار نمی‌آیند. اینجاست که سرما حرف اول را می‌زند و مشکل، تنها سردی کلاس درس می شود. دانش آموزان سال هاست بدون بخاری، هوای سرد کلاس درس خود را تحمل می کنند.

در حالی که دوره‌ بخاری‌های نفتی گذشته و سال هاست مسئولان وزارت آموزش و پرورش از جمع آوری بخاری های نفتی در مدارس خبر می دهند؛ دانش آموزانی مدارس در سطح شهر و روستاهای شهرستان شادگان همان بخاری نفتی را هم ندارند.

بر صورت تک ‌تک دانش آموزان برخی مدارس قرمزی ناشی از سرمای بسیار نقش بسته و گویی زمستان سیلی سردش را هر روز بر صورت این دانش‌آموزان می‌کوباند. هر ساله در فصل سرما به دلیل نبود سیستم گرمایشی مناسب در برخی از مدارس شهر و روستاهای  شهرستان شادگان، حوادثی به وجود می آید که به اعتقاد کارشناسان برای جلوگیری از بروز آنها ایجاد سیستم گرمایش مرکزی ضرورت دارد.

یکی از معلمان شادگانی در مورد ضرورت تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی اظهارکرد: استاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس شهر و روستاهای شهرستان شادگان باید در اولویت کاری مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی افزود: سیستم گرمایش در مدارس شهرمی تواند راهکار مناسبی برای رفع مشکل گرمایشی و افزایش ایمنی کلاسهای درس باشد.

یکی از اولیای دانش آموزان مدارس شهر نیز گفت: بی توجهی به مسائل استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس می تواند مشکلاتی را برای دانش آموزان، معلمان و استفاده کنندگان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: رعایت موازین استاندارد در استفاده از وسایل گرمایشی در مدارس تکلیفی قانونی است که تمکین به آن از بروز مشکلات در واحدهای آموزشی جلوگیری کرده و سلامت، ایمنی و رفاه دانش آموزان را تضمین می کند.

یکی از مدیران مدارس روستایی شادگان هم نیز اظهار کرد: برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی مسئولان باید اعتبارات خاص از طریق نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص دهند زیرا در مدارس روستایی مشکلات زیادی در سیستم گرمایشی وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرما، نظارت بیشتر بر وسایل گرمایشی باید مورد توجه قرار گیرد و همه بخاری های نفتی مدارس جمع آوری و بخاری های کاربراتوری به بخاری های تابشی تبدیل شود.

به نظر می رسد مسئولان از حال و روز دانش آموزان مدارس مقاطع مختلف در سطح شهر و روستاهای شهرستان شادگان با خبر نیستند و برخی مسئولان در خواب زمستانی فرو رفته اند تا دانش آموزان مناطق محروم در سرمای زمستان درس را ادامه دهند.

آنچه پیداست بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش است که گویی همچنان ادامه دارد؛ شاید چشم امید دانش اموزان و معلمان شادگان به دست مردمان خیّری باشد که آستین‌شان را در این منطقه هم بالا بزنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار