تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۵۸۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
افتتاح 30 پروژه با حضور وزیر ورزش/ رقم خوردن اتفاقات خوب در پیست دوچرخه‌سواری خوزستان
کارهای خوبی در پیست بین المللی دوچرخه سواری شهدای خوزستان اتفاق خواهد افتاد / وزیر پنجشنبه هفته جاری به خوزستان سفر می‌کند که در این سفر نزدیک به 30 پروژه توسط وزیر ورزش افتتاح خواهد شد
افتتاح 30 پروژه با حضور وزیر ورزش/ رقم خوردن اتفاقات خوب در پیست دوچرخه‌سواری خوزستانمدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که کارهای خوبی در پیست بین المللی دوچرخه سواری شهدای خوزستان اتفاق خواهد افتاد، گفت: باتوجه به ظرفیت استان، این آمادگی را داریم که اردوهای بسیاری از تیم ملی دوچرخه‌سواری را در اهواز میزبانی کنیم. 

افشین حیدری در جمع ملی‌پوشان دوچرخه‌سواری که از روز  جمعه در اهواز اردونشین شده‌اند، اظهارکرد: همیشه یکی از دغدعه‌های ما این بود که از سرمایه‌های مردم که این پیست است، استفاده بهینه شود و خوشبختانه با تلاش‌های آقای وحدت سرپرست هیات استان نیز این شرایط فراهم شد تا در اهواز میزبان خوبی برای اردوی تیم ملی دوچرخه سواری باشیم.

وی با بیان اینکه از طرف مردم خوزستان به تک تک شما ملی‌پوشان خیر مقدم می‌گویم، گفت: دوچرخه‌سواری خوزستان فصل جدیدی را آغاز کرده است و ان‌شاءالله برنامه‌های بسیار زیادی برای تجهیز دوچرخه‌سواری استان و همچنین فعال کردن هیات‌های شهرستانی داریم. ما همچنین این آمادگی را داریم که اردوهای بسیاری از تیم ملی دوچرخه‌سواری را در اهواز میزبانی کنیم، زیرا ظرفیت استان خوزستان بالا است که البته متاسفانه شاید تا به امروز این ظرفیت با توجه به این که امکانات لازم فراهم نبود، دیده نشده بود ولی اکنون همه دست به دست هم داده‌اند و شرایط لازم را فراهم کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مطمئن باشید که کارهای خوبی در این پیست اتفاق خواهد افتاد و ما برای تمام این مجموعه برنامه داریم و به زودی نیز پیمانکاران شروع به کار خواهند کرد و در اینجا یک مجموعه بسیار زیبا خواهیم داشت. همچنین برای بهتر شدن شرایط خود پیست نیز برنامه‌هایی مدنظر است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب خوزستان و بالا بودن پتانسیل آن، این برنامه‌ریزی‌های نه تنها در رشته دوچرخه‌سواری، بلکه در چند رشته دیگر هم صورت گرفته است تا اردوهایی را در این جا داشته باشیم. همچنین هدف ما از گرفتن این میزبانی‌ها، افزایش توانایی کادر اجرایی هیات‌ها و افزایش تعداد نفرات ملی‌پوش‌مان در تیم ملی است.

حیدری ادامه داد: این پیست در حال تکمیل شدن است و امیدواریم استان خوزستان، روزی بتواند تور بین‌المللی در را در این جا برگزار کند و بتوانیم به آن جایگاهی که حق دوچرخه‌سواری خوزستان است، برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری این اردو چقدر می‌تواند به دوچرخه‌سواری خوزستان کمک کند؟ گفت: یکی از دلایل مهم میزبانی ما از اردوهای تیم ملی، استفاده از توان و دانش فنی مربیان تیم ملی است و همچنین بتوانیم اعتماد به نفس ورزشکاران خوزستانی را هم بیشتر کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطر نشان کرد: با توجه به توافقی که با رییس فدراسیون، سرپرست تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی داشتیم، در حال حاضر سهمیه حضور ورزشکارن ما در اردوی تیم ملی از آن چه بود، بیشتر شده و این فرصتی است که باید بتوانیم به خوبی از آن استفاده کنیم. ما در استان خوزستان، پیستی داریم که در کشور تعداد آن محدود است و این فرصت را به ما می‌دهد که ملی‌پوشان بیشتری را از خوزستان داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اماکن ورزشی خوزستان پس از سر و سامان گرفتن، رها می‌شوند؟ عنوان کرد: یکی از مشکلات خوزستان و حتی کشور، نحوه بهره‌برداری از اماکن ورزشی است؛ یعنی برنامه در این زمینه وجود ندارد. ما با استفاده از ظرفیت ماده 88، اماکن ورزشی را در اختیار بخش خصوصی می‌گذاریم که از آن نگهداری و در قبال آن، مبلغی را به عنوان اجاره به خزانه واریز ‌کنند ولی هیچگونه نظارت روی این اماکن اتفاق نمی‌افتد ولی ما از امسال در حال ساماندهی این موضوع هستیم. 

حیدری گفت: یا باید بپذیریم این پیست سرمایه ما است یا این که برای ما بار مصرف است. ما خوابگاه‌های این پیست را تجهیز کردیم و هدف ما این است که سایر رشته‌ها و هیات‌ها نیز از این خوابگاه‌ها بهره‌مند شوند و در واقع بتوانیم از این پیست درآمدزایی هم داشته باشیم. متاسفانه در استان خوزستان فکر می‌کنیم کارمان در یک پروژه زمانی تمام می‌شود که آن پروژه ساخته شود، در حالی که بهره‌برداری از پروژه بسیار مهمتر است.

وی درباره سفر وزیر ورزش به استان خوزستان نیز عنوان کرد: اگر برنامه وزیر تغییر نکند، او پنجشنبه هفته جاری به خوزستان سفر می‌کند که در این سفر نزدیک به 30 پروژه توسط وزیر ورزش افتتاح خواهد شد و همچنین تعداد زیادی پروژه از جمله سالن 3000 نفری دزفول و خانه کشتی ایذه و اندیمشک کنلگ‌زنی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: این که وزیر برای سومین بار است به خوزستان سفر می کند، عنایت ویژه او به استان است. همچنین به زودی میزبانی 50 رییس فدراسیون در اهواز خواهیم بود و این درخواستی است که ما به وزیر ورزش داده ایم و هدف این است که جدا از کار سخت‌افزاری،کار نرم‌افزاری مان را هم افزایش دهیم.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی جام تختی کشتی، جام جهانی کشتی فرنگی و جام جهانی وزنه‌برداری در اهواز، کار سختی است ولی ما به سربلند خارج شدن از این رویدادهای مهم، بسیار امیدوار هستیم.

همچنین وحدت، سرپرست هیات دوچرخه‌سواری خوزستان، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم رسالتی که در این هیات به عهده ما گذاشته شده است را به صورت تعاملی و با همراهی یکدیگر و بدون مسایل حاشیه‌ای و با توجه به برنامه‌ها و استراتژی‌های مدنظر انجام دهیم.

وی افزود: آقای حیدری همت داشتند و این پیست را مجهز و مجددا فعال کردند و قطعا وقتی در پنج شش روز بتوان اینقدر تغییر در این پیست ایجاد کرد، در بلندمدت نیز می‌توان شاهد تغییرات بهتری بود. رویکرد ما رویکرد همگرایی است و هر کس سوار قطار ورزش استان شود، مطمئنا با توجه به ظرفتیی که دارد می تواند از آن استفاده کند.

محمد ابوحیدری، سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری نیز عنوان کرد: ما هر سال به دلیل شرایط بد آب و هوایی استان های دگر مجبور بودیم که در این جا اردو بزنیم اما امسال همه چیز در پیست دوچرخه سواری خوزستان عالی است و بازهم در این جا اردو خواهیم زد و سعی می کنیم تا بازی های آسیایی به صورت مداوم در این جا اردو داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار