تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۵۸۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر فنی و توسعه فوتبال سازمان لیگ:
تا به امروز ورزشگاه‌های ایران امنیت بالایی داشته‌اند
مدیر فنی و توسعه فوتبال سازمان لیگ ایران با بیان این‌که خوشبختانه تا به امروز ورزشگاه‌های ایران دارای امنیت بالایی بوده‌اند، گفت: درخواست کشورهای عراق و سوریه برای میزبانی بازی‌های‌شان در ایران نیز حاکی از این است که در بحث ایمنی ورزشگاه‌ها اشتباه نکرده‌ایم و اقدامات درست بوده است. 

سهیل مهدی در پاسخ به این سوال که آیا ورزشگاه‌های ایران از ایمنی و امنیت لازم برخوردار هستند؟ اظهارکرد: خوشبختانه تا به امروز ورزشگاه‌های ایران دارای امنیت بالایی بوده‌اند و می‌بینیم که کشورهایی مانند عراق و سوریه نیز ایران را به عنوان میزبان بازی‌های‌شان انتخاب می‌کنند و این حاکی از این است که در بحث ایمنی ورزشگاه‌ها اشتباه نکرده‌ایم و اقدامات درست بوده است ولی به واسطه اتفاقات اخیری که در منطقه می‌افتد و همچنین تغییرات و بهینه‌سازی استانداردهای کنفدراسیون آسیا، ناچاریم ایمنی و امنیت ورزشگاه‌های‌مان را ارتقا ببخشیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که باشگاه‌های ایرانی تا چه اندازه به تهیه طرح تخلیه اضطرای ورزشگاه‌ها توجه داشته‌اند؟ گفت: تمام استادیوم‌هایی که میزبان لیگ قهرمانان آسیا هستند باید این طرح را داشته باشند و این‌که این طرح چقدر عملیاتی است باید بیشتر کار شود تا به واقعیت‌ها نزدیک‌تر شود. ما نیز برای نوشتن این طرح از استانداردهای بین‌المللی استفاده می‌کنیم و ممکن است که نیاز باشد برخی از این طرح‌ها در کشور ما بومی سازی شوند. تا به امروز از این استانداردها استفاده کرده‌ایم ولی در ادامه مجبوریم از آن طرحی که واقعا برای یک استادیوم بومی‌سازی شود، استفاده کنیم.

 مدیر فنی و توسعه فوتبال سازمان لیگ گفت: طرح تخلیه اضطرای ورزشگاه‌ها را هم در ایران داشتیم ولی یک طرح کلی بود و بومی‌سازی برای خاص استادیوم انجام نشده است. این طرح باید برای تمامی استادیوم‌های ایران نوشته شود و از سال آینده نیز برای تمام استادیوم‌های کشور اجرا می‌شود.

 وی همچنین درخصوص تاثیر برگزاری کارگاه ایمنی و امنیت ورزشگاه‌ها در استان‌های مختلف، عنوان کرد: در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، مدرسانی را تربیت کنیم که آن‌ها نیز گروه‌های مختلف را در بحث برگزاری مسابقات آموزش دهند.

مهدی درباره تاثیر همراهی لیدرها با باشگاه‌ها برای آرام کردن جو ورزشگاه‌ها و ایجاد فضای امن در این اماکن نیز گفت: لیدرها بخشی از گروه‌هایی هستند که باید در برگزاری مسابقات کمک کنند و قاعدتا این افراد باید از سوی باشگاه‌ها شناخته، ارزیابی، سنجش و گزینش شوند و باید در راستای وظیفه‌شان کمک کنند و البته تا آموزش‌های لازم را ندهیم، نمی‌توانیم توقعی هم داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار