تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۵۹۰۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 1100 هکتار به احداث شهرک کشاورزی گتوند
 فرماندار گتوند گفت: یکهزار و 100 هکتار از زمین های پادگان شهید باغبانی در بخش مرکزی این شهرستان به شهرک کشاورزی تبدیل می شود.

علی خدری غریبوند روز یکشنبه با بیان اینکه روند اجرایی احداث شهرک کشاورزی گتوند به سرعت در دست پیگیری است افزود:با ایجاد شهرک گلخانه ای گتوند یکهزار و 700 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان ایجاد می شود.

وی افزود: زمین های پادگان شهید باغبانی گتوند که چند سالی بلاتکلیف مانده بود با همکاری اداره های منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط قرار است به شرکت نصر میثاق به عنوان متولی عملیات اجرایی احداث این شهرک کشاورزی واگذار شود.

فرماندار گتوند با بیان اینکه در این شهرک کشاورزی که بزودی عملیات اجرایی آن در محل زمین های پادگان شهید باغبانی آغاز می شود ، کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی و نیز طرح پرورش گاو شیری اجرا خواهد شد می شود افزود:با راه اندازی شهرک کشاورزی گتوند تمام ظرفیت نیروی کار مورد نیاز آن از افراد بومی جذب و بکار گرفته می شوند.

خدری غریبوند بیان داشت: شرکت نصر میثاق متولی احداث شهرک کشاورزی گتوند متعهد شده تا برای راه اندازی و تولید ، نیروی کار مورد نیاز را از شهرستان گتوند تامین کند و از بکارگیری نیروی کار غیر بومی اجتناب کند.

مجوز احداث شهرک کشاورزی گتوند اسفند ماه پارسال از سوی استاندار خوزستان صادر شد. گندم ، گوجه ، یونجه ، هندوانه ، سیب زمینی ، ذرت ، لوبیا و ماش مهمترین محصولات کشاورزی گتوند می باشند. سالانه 460 هزار تن انوع محصولات کشاورزی از سطح 32 هزار هکتار زمین های آبی و دیم گتوند برداشت می شود.

گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر و 45 روستاست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار