تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۵۹۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان خبر داد:
کانال آبرسانی توسط موسسه جهادنصر به نهال های کشت شده در کانون های فوق بحرانی ریزگرد اجرا شد
دولت با وجود همه مشکلات برای موضوع نهالکاری و همچنین آب اندازی در کانون های فوق بحرانی ریزگرد کانال آب ایجاد شده و در آن آب رها شده است
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید مسئولان استان خوزستان از کانون فوق بحرانی شرق اهواز در جمع خبرنگاران از ایجاد کانال آبرسانی به نهال های کشت شده در کانون های فوق بحرانی ریزگرد خبر داد. 

شریعتی که به همراه جمعی از اعضای شورای تامین استان خوزستان به محل کانون های بحرانی ریزگرد در شرق اهواز آمده بود تا از نزدیک در جریان روند آبرسانی و کاشت نهال در این اراضی قرار گیرد گفت:  کانال آبرسانی به طول 47 کیلومتر برای آبیاری نهال های کشت شده در کانون های فوق بحرانی ریزگرد ایجاد شد.  

استاندار خوزستان یادآور شد :بعد از حوادث زمستان سال گذشته که در نتیجه هجوم ریزگردها روی داد دولت به صورت جدی برای مقابله با ریزگردها وارد کار شد و اقدامات اساسی در دست اجرا قرار گرفت.

استاندار خوزستان افزود: بعضاً عده ای تصور می کردند این اقدامات سطحی و مقطعی هست اما دولت یک کار اساسی، ماندگار و طولانی مدت را شروع کرد برای اینکه ۳۵۰ هزار هکتار را طبق مصوبه ۱۵ فروردین‌ماه امسال ظرف ۵ سال مهار نماید و بحمدالله هم اکنون مشاهده می کنید یک کانال ۴۷ کیلومتری برای آبیاری نهال های کشت شده ایجاد شده است و دارد ادامه پیدا می‌کند و آب در آن جریان دارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای امروز مشکلات مختلف طرح های مقابله با ریزگردها از جمله در زمینه معارضین و مسائل دیگر را با حضور اعضای شورای تامین استان و مدیران مربوطه از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم و همچنین روند پیشرفت کارها هم مورد ارزیابی قرار گرفت.

استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم اقدامات مورد نیاز با سرعت و جدیت ادامه پیدا می کنند و ما کانون های بحرانی را تا پایان امسال بتوانیم مدیریت و کنترل کنیم و انشاءالله از سال بعد برای مهار کانون های بحرانی برنامه ریزی کنیم.

شریعتی در مورد وضعیت نهالهای کشت شده توضیح داد: خوشبختانه حدود ۷۰ درصد از نهال هایی که در سال گذشته کاشته شده است سبز شده است و مشکلی نداشته و بقیه هم در همان محل ها مجددا نهال کشت می شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دولت مسائل زیست محیطی را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود تعیین کرده است و با وجود همه مشکلات برای موضوع نهالکاری و همچنین آب اندازی در کانون های فوق بحرانی ریزگرد کانال آب ایجاد شده و در آن آب رها شده است.

شریعتی در پایان عنوان کرد: صمیمانه از همه مسئولان دستگاه‌های ذیربط که به صورت شبانه روزی زحمت می‌کشند و در جهت حل مشکلات تلاش می‌کنند سپاسگزاری می کنم و به مردم عزیز خوزستان و ایران این نوید را می دهم که کار همچنان در جریان است و ان‌شاءالله نشاط و امید و آبادانی برای خوزستان ایجاد خواهد شد.

مرجع / آراس
برچسب ها: جهاد نصر 96
:
:
:
آخرین اخبار