تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۶۰۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبرداد:
لایروبی اروند و خروج مغروقه‌‌ها بزودی انجام خواهد شد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان این‌که اقتصاد بازار محور، یکی از اصلی ترین راهکارها برای رشد اقتصادی منطقه خواهد بود، گفت: منطقه آزاد اروند راهبرد خود را در توسعه منطقه بر پایه توسعه تجارت بنا نهاده است ‌. 
  
اسماعیل زمانی امروز 4بهمن ماه در پنجمین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه، فعالان اقتصادی و خادمان صادرات منطقه آزاد اروند که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: لایروبی اروند و خروج مغروقه‌‌ها که بزودی انجام خواهد شد در رونق تجارت و  توسعه پایدار منطقه مفید خواهد بود . 
  
وی افزود: حاصل جشنواره خریدی که اخیرا در منطقه آزاد اروند برگزار شد، فروش چشمگیر در بازارهای منطقه ما در ظرف دو هفته بود . 
  
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان این‌که توسعه صنایع تبدیلی و مصالح ساختمانی برای بازار مصرف عراق بسیار موثر است، تصریح کرد: در بخش اقتصاد تکیه صرف به صادرات، توجه ما را از مزیت‌های دیگر منحرف می‌کند و ممکن است این مزیت‌ها را از بین ببرد. 
  
زمانی عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان متولی وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها را دارد و وظیفه سرمایه‌گذاری بر عهده بخش خصوصی اس ت و اقتصاد بازار محور، یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای رشد اقتصادی منطقه خواهد بود.
  
وی ادامه داد: از بنگاه‌های اقتصادی کلان برای سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین و بالادستی اروند و از بخش خصوصی برای رشد صنایع کوچک حمایت می‌کنیم . 
  
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: همچنین با بانک‌ها برای تسهیل گردش مالی و کمک به ایجادکنندگان کسب و کار توافقات خوبی صورت گرفته است . 
  
زمانی با بیان این‌که اقتصاد یک مقوله کلان است و نمی‌شود با نگاه کوته‌بینانه به آن پرداخت، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های اقتصادی و لغو روادید به رونق کسب و کار و بهبود فضای اقتصادی کمک خواهد کرد . 

در پایان پنجمین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه از 12 صادر کننده برتر، 12 فعال اقتصادی و 12 نفر از خادمین اقتصادی تقدیر شد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار