تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۶۰۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
تقاضای انتقالی سالیانه 7 هزار نیروی فرهنگی از خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سالیانه هفت هزار نفر نیروی فرهنگی تقاضای انتقال از خوزستان را دارند، گفت: برای ماندگاری این افراد باید مشوق هایی را در خوزستان ایجاد کرد.

محمد تقی زاده چهارشنبه در گردهمایی معلمان حق التدریس جدید عشایری و مسئولان و مدیران آموزش عشایر خوزستان در تالار مهتاب اهواز بیان کرد: برای ماندگاری معلمان و فرهنگیان اقداماتی از جمله جذب فرزندان آنان در آموزش و پرورش انجام شده است.

وی درادامه با بیان اینکه از اولویت های آموزش و پرورش خوزستان توجه به مقطع پیش دبستانی است، گفت:در 2 سال گذشته با اجباری شدن دوره پیش دبستانی رتبه خوزستان در شاخص جذب نوآموزان در این دوره از 18 به اول کشور ارتقا یافت و امسال 105 هزار نوآموز در خوزستان جذب دوره پیش دبستانی شدند.

تقی زاده افزود: اجباری کردن پیش دبستانی دلایلی همچون وجود دانش آموزان دو زبانه در خوزستان و جلوگیری از بازماندن کودکان از تحصیل دارد.

وی همچنین گفت: امسال بالغ بر چهار هزار نفر در آموزش و پرورش خوزستان جذب شدند که کمک شایانی به کاهش آمار بیکاری در خوزستان دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان درادامه اظهارکرد:معلمان در کنار تدریس باید مهارت های زندگی و ارزش های اخلاقی را به دانش آموزان بیاموزند تا درآینده جوانانی کارآمد در جامعه وجود داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان نیز با بیان اینکه 14هزار دانش آموز عشایر در 650 آموزشگاه در خوزستان در حال تحصیل هستند گفت: امسال آموزش و پرورش عشایر خوزستان با 11 هزار ساعت کسری نیروی انسانی روبه رو بود و هر معلم باید به جای 2 معلم تدریس می کرد.

حمید قنبری در ادامه افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون یکصد مدرسه در مناطق عشایری خوزستان احداث، و یکصد کانکس جای مدارس چادری را گرفت؛ سه مرکز شبانه روزی دخترانه و یک مرکز شبانه روزی پسرانه نیز در این مدت راه اندازی شد و بر اساس تفاهم نامه ای که با بنیاد قلم چی منعقد شده مقرر شده که 10 مدرسه دیگر در مناطق عشایری خوزستان احداث شود.

وی گفت: در 2 سال گذشته با اجباری شدن دوره پیش دبستانی یک هزار و 800 نوآموز وارد این مقطع شدند که با پوشش این جمعیت 250 مربی پیش دبستانی نیز جذب شد.

امام جمعه موقت اهواز نیز گفت: معلمان در آموزش به دانش آموزن دقت کنند و با مطالعه به دانش آموزان تدریس کنند.

حجت الاسلام میر احمد رضا حاجتی افزود: از داشته های علمی و دینی که در کشور وجود دارد برای آموزش دانش آموزان استفاده نمی شود؛ متاسفانه تنها از اسم اسلام استفاده می کنیم و از آموزه های دینی اسلام برای آموزش به کودکان و نوجوانان استفاده نمی کنیم.
یک میلیون دانش آموز در خوزستان در بیش از هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار