تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۰۵۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون صنایع دریایی مجلس :
معافیت کالای ملوانی دو برابر شد
معافیت کالای ملوانی دو برابر شدعضو کمیسیون صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی از دو برابر شدن معافیت گمرکی کالای ملوانی خبر داد.

عامر کعبی عنوان کرد: در این زمان لازم است تا مرز بندی مشخصی میان کالای ملوانی و قاچاق در نظر گرفته شود. توجه به تولید و اشتغال داخلی در بحث واردات کالای ملوانی بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر اجرایی شدن آیین‌نامه واردات کالای ملوانی افزود: با توجه به تغییر آیین نامه اجرایی مبادله مرزی پس از ۱۲ سال، به معیشت جامعه ملوانی توجه خاصی شده و به طور حتم بازارهای منطقه از این موضوع بهره بیشتری خواهند برد.

کعبی اظهار کرد: تغییر آیین نامه اجرایی مبادله مرزی فضای مناسبی را برای انجام فعالیت های تجاری - ملوانی در مناطق مرزی و ساحلی کشور فراهم می‌کند. به طور حتم کالاهای همراه ملوان ها از مبادی رسمی وارد کشور ‌می شود که ماهیت کالای قاچاق را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: به موجب آیین نامه جدید، هر یک از ملوانان لنج‌های زیر ٥٠٠ تن ظرفیت، شش بار در سال و هر بار تا سقف ۱۰ میلیون تومان معاف از عوارض گمرکی هستند و این موضوع به ملوانان و لنج‌داران منطقه برای واردات کالای ملوانی کمک فراوانی می کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پیش از مصوبه یاد شده، هر ملوان در طول سال تنها ۶ نوبت می‌توانست سفر کند و در هر نوبت نیز تنها تا سقف چهار میلیون تومان می توانست کالای ملوانی معاف از عوارض گمرکی وارد کشور کند.

کعبی افزود: البته در قانون مناطق آزاد، کالاهای ملوانی و ته لنجی تفاوتی ندارد و در صورتی که ملوانی بیش از حد مجاز کالا وارد کند باید به طور حتم از قبل، کارت بازرگانی تهیه کرده باشد، زیرا بار اضافی تجاری محسوب می‌شود و بایستی عوارض گمرکی آن نیز پرداخت شود.

وی توجه و نگاه خاص به معیشت ملوانان و صیادان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید در منطقه اولویت کاری مسئولان رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر مردم بومی باشد.  

به گفته عضو کمیسیون صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، شهرستان آبادان از دیرباز محل صید و صیادی و بندرگاه بوده و از این رو نیاز است تا معیشت ملوانان و صیادان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار