تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۰۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص6هزارمیلیارد ریال اعتبار عمرانی به آبادان و خرمشهر
سازمان منطقه آزاد اروند برای طرح ها و پروژه های عمرانی در سال آینده، 6 هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته است
معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند گفت:سازمان منطقه آزاد اروند برای طرح ها و پروژه های عمرانی در سال آینده، 6 هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته است.

موعود شمخانی اظهار کرد: در حوزه عمرانی در روز 21 بهمن امسال با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور چند پروژه عمرانی در آبادان و خرمشهر افتتاح و یا کلنگ زنی می‌ شود. 

وی افزود:سازه بال شمالی بیمارستان آیت ا... طالقانی به مبلغ صد میلیارد ریال، تجهیز بیمارستان 32 تخت خوابی اروند کنار با اختصاص 80 میلیارد ریال، افتتاح دو مدرسه در روستاها و افتتاح پروژه بهسازی چمن و شبکه فاضلاب روستاها از جمله این پروژه ها است. 

معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همچنین تجهیز و راه اندازی بارانداز تجاری شلمچه نیز بهمن امسال به بهره برداری می رسد؛ کلنگ 4زنی و تکمیل ساحل سازی اروند صغیر نیز به مبلغ 350 میلیارد ریال با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد اروند کلنگ زنی می شود. 

شمخانی ادامه داد:پروژه اتصال راه آهن شلمچه به راه آهن بندر امام خمینی (ره) نیز کلنگ زنی خواهد شد که بعد از اتمام آن شهرک های صنعتی خرمشهر و آبادان به راه آهن کشور متصل می ‌شوند. 

وی گفت:همچنین پروژه فاز دوم ترمینال فرودگاه آبادان با اعتبار 280 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی خواهد شد. 

وی اظهار کرد:بهسازی معابر دهکده بریم آبادان با اعتبار 280 میلیارد ریال و همچنین آغاز بهسازی معابر آبادان با 650 میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که بهمن امسال کلنگ زنی می شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار