تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۶۰۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان خبرداد :
پیش بینی رشد 800 مگاواتی مصرف برق در خوزستان در سال 97
پیش بینی رشد 800 مگاواتی مصرف برق در خوزستان در سال 97
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه امیدواریم در سال 97 شاهد تنش آبی و باری در استان نباشیم، گفت: در یک سناریوی معمولی و نه بدبینانه ، رشد مصرف برق سال 97 را نسبت به سال 96 حدود 800 مگاوات پیش بینی کرده ایم . 

محمود دشت بزرگ در نشست شورای آب و برق خوزستان که روز دوشنبه 16بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در کنار کمیته های برق، آب و فاضلاب که در استان تشکیل می شود، یک کمیته فرهنگی نیز تشکیل شود تا این کمیته بر روی فرهنگ مصرف آب و برق در استان کار کند زیرا در این دو بخش مسایلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد . 

وی افزود: هرچه بر روی فرهنگ مصرف آب و برق کار کنیم، حتی اگر خشکسالی نداشته باشیم نیز چیزی را از دست نداده ایم و فرهنگ سازی در استفاده از آب و برق به عنوان یک دستاورد برای ما تلقی خواهد شد . 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم که با حضور روابط عمومی دستگاه هایی که در حوزه آب و برق فعال هستند، کمیته فرهنگی به منظور فرهنگ سازی استفاده از آب و برق تشکیل شود و صدا و سیما و رسانه ها نیز محور این کمیته باشند . 

دشت بزرگ ادامه داد: اگر با گفتمان و فناوری جدید موضوع استفاده صحیح از آب و برق با مردم در میان گذاشته شود، می تواند اثرگذاری بسیار بیشتری در بحث فرهنگ سازی استفاده از آب و برق داشته باشد. بر روی خوش خلقی مصرف از سوی مردم در سال 97 حساب ویژه ای کرده ایم زیرا اگر این اتفاق نیافتد، اثر آن به خود مشترکین باز خواهد گشت . 

وی بیان کرد: اگر اصلاح الگوی مصرف به شکلی که ما انتظار داریم در سال 97 اتفاق بیافتد، مشکل خاصی در ارتباط با وضعیت برق در شبکه نخواهیم داشت. در یک سناریوی معمولی و نه بدبینانه رشد مصرف برق سال 97 را نسبت به سال 96 حدود 800 مگاوات پیش بینی کردهایم . 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این میزان افزایش را از طریق مدیریت مصرف کنترل کنیم، کار بسیار بزرگی کرده ایم و می توان به تنش هایی که به تاسیسات آب و برق وارد می شود، کمک کرد تا شاهد بروز این تنش ها نباشیم و در سال آینده شاهد تنش آبی و باری در استان نباشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار