تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۶۱۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به نشانه اعتراض در مورد بی توجهی به پدیده ریزگردها؛
نمایندگان خوزستان در مجلس صندلی های خود را ترک کردند
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان خوزستان در مجلس صبح امروز در آغاز جلسه علنی مجلس، صندلی خود را به نشانه اعتراض در بی توجهی به مسئله ریزگردها ترک کردند.

جواد کاظم نسب الباجی اظهار کرد: نمایندگان خوزستان صبح امروز و پس از آغاز جلسه علنی مجلس، صندلی های خود را ترک و در جایگاه هیئت رئیسه و در اعتراض به مسائل زیست محیطی تحصن کردند.

وی افزود: تداوم سیاست های انتقال آب و همچنین کُند بودن عملیات مهار ریزگردها دو عامل مهم این تحص بود.

الباجی بیان کرد: لایجانی که ریاست جلسه امروز را برعهده داشت نسبت به این مسئله ورود کرد و مقرر شد جلسه مشترکی با حضور رئیس مجلس مجلس، معاون اول رئیس جمهور، روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و محیط زیست و وزرای  نیرو و جهاد کشاورزی و روسای کمیسیون های امنیت ملی، کشاورزی، برنامه و بودجه و مجمع نمایندگان خوزستان و ...برگزار شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: رئیس مجلس قول داد که این مسئله را ویژه پیگیری کنند و در کنار اعتبارات قبلی، اعتبار جدیدی پیشنهاد شود.

وی از پایان تحصن نمایندگان خوزستان با پا درمیانی رئیس مجلس و مشروط به تحقق خواسته مردمی نمایندگان خوزستان عنوان کرد و گفت: تداوم سیاست انتقال آب و عدم تسریع در کنترل کانون های ریزگردها شرایط زندگی در خوزستان و حتی استان های همجوار را غیرقابل تحمل عنوان کرده و قطعا نمایندگان در این باره کوتاه نخواهند آمد.

 در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان پیشنهادات نمایندگان برای الحاق بندهایی به لایحه بودجه مجمع نمایندگان خوزستان اطراف لاریجانی جمع شدند نمایندگان خواستار الحاق بندی به لایحه بودجه در راستای حل ریزگردهای خوزستان بودند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تجمع این افراد در جایگاه هیئت رئیسه گفت: مساله مشکلات خوزستان مسئله جدی است و همه باید کمک کنیم روش باید اینگونه باشد که هم بودجه در نظر بگیریم و هم پیگیر باشیم.

لاریجانی گفت:در بودجه سال اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به محیط زیست و ریزگرد ها اختصاص یافته است. 

در پی تجمع نمایندگان خوزستان در جایگاه هیئت رئیسه کاظم جلالی و تعدادی از اعضای هیئت رئیسه تلاش کردند نمایندگان خوزستان را آرام کنند و در جایگاه هیئت رئیسه با آنها تشکیل جلسه دادند.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
بزک نمیر بهار میاد خربزه با پرتقال میاد
:
:
:
آخرین اخبار