تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۶۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی توجهی به بخش تعاونی در آیین های افتتاحی تعاونی های مسکن مهر؛
بیستون را «عشق» کند و شهرت اش «نیکزاد» برد!
اما آن چیزی که مدتی است زمینه های دلسردی نه تنها مدیران کل که رییسان اداره های تعاون، کار و رفاه شهرستان ها و کارشناسان مربوط را فراهم کرده است، افتتاحیه هایی است که بدون حضور دست اندرکاران وزارت تعاون، کار و رفاه و مدیران کل تعاون در استان ها و توسط مسوولان ارشد استانی و کشوری در استان ها صورت می گیرد
روز پنج شنبه رییس جمهوری وارد اندیمشک شد و مجتمع هزار واحدی مربوط به تعاونی های مسكن مهر اندیمشك را افتتاح کرد.
در این سفر وزیران راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و نیز استاندار خوزستان، رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان و فرماندار اندیمشک، رییس جمهور را همراهی می کردند.
از نیمه دوم سال 86 که طرح مسکن مهر در کشور کلید خورد، تنها وزارت خانه و اداره هایی که 90 درصد بار مشکلات مسکن مهر کشور را بر دوش کشیدند و هنوز هم از زیر بار مسوولیتی که نسبت به تعاونی های مسکن مهر دارند، شانه خالی نکرده اند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیر مجموعه های خود از جمله اداره های کل در مراکز استان ها و اداره های شهرستانی بوده و هست.
در این چند سال کارکنان اداره های کل استان ها و اداره های شهرستان ها دایره ی زندگی زن و بچه های خود را محدود کردند و بدون هیچ گونه چشمداشتی شبانه روز تمام هم و غم خود را برای انجام هر چه بهتر امور مربوط به تعاونی های مسکن مهر به کار گرفتند که خوش بختانه ثمره ی کارها، تلاش ها و شب نخوابی های آنان مدتی است به نتیجه رسیده و افراد بی سرپناه دارای مسکن شده اند و این از هر پاداشی برای دست اندرکاران بخش تعاونی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم تر است.
در طول 4 سال گذشته، از سوی دست اندرکاران بخش تعاونی، علاوه بر همایش ها، جلسه ها و گردهم آیی های فراوانی که برای تسریع در ساخت و ساز مسکن مهر در کل کشور صورت گرفت، همیشه ستون محکم مسکن مهر در استان ها و شهرستان ها، اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها و اداره های شهرستانی بودند. هر گاه مشکلاتی هم به وجود می آمد، اگر به بخش تعاونی هم ارتباطی پیدا نمی کرد، باز این دستگاه هایی چون استانداری ها، مسکن و شهرسازی ها و فرمانداری ها بودند که توپ مشکلات را در زمین بخش تعاونی و وزارت تعاون شوت می کردند و از خود سلب مسوولیت!
در حقیقت، در طول 4 سال گذشته، کارکنان زحمت کش وزارت سابق تعاون و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جدید علی رغم زحمت ها و پیگیری هایی مجدانه ای که برای به سرانجام رسیدن طرح مسکن مهر کشیدند، باز سقف کم کاری ها، کم توجی ها و بی خیالی های عده ای- که در اصل دست اندرکار بودند- بر سر تعاونگران تلاشگر و بدون حامی آوار شد و در جلسه ها و کارگروه های مسکن، از استانداران گرفته تا مدیران مسکن و شهرسازی و فرمانداری ها، پیکان مشکلات ایجاد شده بر اثر کم کاری برخی دستگاه های خدماتی و عدم پیگیری های خود را به سوی مدیران کل تعاون نشانه رفتند، به گونه ای که زمینه های کم رنگ کردن فعالیت دو مدیر خدمتگزار تعاون در این استان را بر اثر گزارش های غلطی که در جلسه های استانداری داده شد، فراهم کردند، که در نهایت منجر به رفتن آنان شد!
در حقیقت چوب کم کاری ها و مشکلات ایجاد شده و ندانم کاری های برخی از دست اندرکاران طرح مسکن مهر بر سر مدیران تعاون فرود آمد. مدیرانی که هنوز از زیر بار طرح مسکن مهر شانه خالی نکرده اند و مرتب پیگیر این طرح هستند تا درختان مسکن مهر در سراسر کشور شکوفه کنند.
اما آن چیزی که مدتی است زمینه های دلسردی نه تنها مدیران کل که رییسان اداره های تعاون، کار و رفاه شهرستان ها و کارشناسان مربوط را فراهم کرده است، افتتاحیه هایی است که بدون حضور دست اندرکاران وزارت تعاون، کار و رفاه و مدیران کل تعاون در استان ها و توسط مسوولان ارشد استانی و کشوری در استان ها صورت می گیرد.
برای مثال می توان به افتتاح مجتمع هزار واحدی مربوط به تعاونی های مسكن مهر اندیمشک اشاره کرد که با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، استاندار خوزستان، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان و فرماندار اندیمشک و بدون حضور حتا یک مسوول از بخش تعاونی و اداره کل تعاون، کار و رفاه خوزستان صورت گرفت! یا پروژه 6 هزار واحدی مسکن مهر در استان خوزستان که با حضور رحیمی معاون اول رییس جمهور در اسفند سال گذشته به بهره برداری رسید...
عده ای از تعاونگران می پرسند: چه گونه است که پاسخ گوی مشکلات ایجاد شده در ارتباط با مسکن مهر، اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها و نیز اداره های شهرستان ها هستند اما کسی پاسخ گوی بی توجهی در دعوت نکردن از مسوولان زحمت کش آن ها در هنگام افتتاح واحدهای مسکن مهر شهرستان ها نیست؟!
چه گونه است که تمام چالش ها و دعواها و در اصل جنگ ها و جدل های مربوط به طرح مسکن مهر به ویژه در بخش اتحادیه ها و تعاونی های مسکن مهر با بخش تعاونی است اما هنگام گرفتن الواح تقدیر و شنیدن به به و چه چه و نیز جمع آوری غنیمت های مسکن مهر، دست اندرکاران این بخش مردمی- که هنوز شانه های شان از بابت کشیدن بار مسوولیت زخمی است- آگاهانه یا ناآگاهانه فراموش می شوند؟!
طرح مسکن مهر را مانند «بیستون» که زحمت کندن اش با عشق بود و شهرت اش را فرهاد برد، دست اندرکاران بخش تعاونی در راه به ثمر نشستن آن تلاش کردند و جان کندند ولی شهرت، افتخار، الواح تقدیر و به به اش را وزارت راه و شهرسازی و سازمان های وابسته، استانداری ها و فرمانداری ها بردند و دریغ از یک تعارف خشک و خالی برای دعوت از دست اندرکاران این بخش برای حضور در آیین های بهره برداری از واحدهای مسکن مهر که توسط شرکت های تعاونی ساخته شده اند...
به راستی بی مهری مسوولان استان نسبت به دست اندرکاران بخش تعاونی و دعوت نکردن از آنان در آیین های افتتاحی واحدهای مسکن مهر به چه خاطر بوده است؟!
نگارنده بر این باور است که اگر بی مهری ها نسبت به بخش تعاونی و نیز شلیک توپ مشکلات به سوی این بخش همچنان ادامه یابد؛ دست اندرکاران این بخش مردمی دست از تلاش و کار مضاعف و شبانه روزی برای انجام امور مردم محروم و وفادار به اسلام و انقلاب بر نخواهند داشت و به عتوان خدمتگرارانی راستین و مخلص در صف نخست خدمتگزاری به این نظام اسلامی و انقلابی خواهند ایستاد و با عشق و دلدادگی برای کمک به مردم عزیز بیش از پیش کار و فعالیت خواهند کرد و بیستون ها را خواهند کند و ان شاا... دنبال کسب شهرت هم نخواهند بود.
یک تعاون گر
:
:
:
آخرین اخبار