تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۶۱۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاضلاب به حوضچه‌های پرورش ماهی دزفول خسارت زد
نفوذ فاضلاب به برخی حوضچه های پرورش ماهی در جنوب دزفول موجب تلف شدن هزاران قطعه ماهی شده است.

برخی پرورش دهندگان ماهی در دزفول روز شنبه اظهار داشتند: از شامگاه جمعه تاکنون هزاران قطعه ماهی واقع در 2 حوضچه پرورش ماهی منطقه زاویه این شهر بعد از گاومیش آباد غربی تلف شده اند.

این پرورش دهندگان ماهی بروز نقص فنی برای تصفیه خانه شهری دزفول را علت این آلودگی عنوان کرده و افزودند: از 2 ماه پیش تصفیه خانه فاضلاب شهری دزفول به درستی کار نمی کند که موجب ورود فاضلاب خام با آلودگی بالا به زهکش های کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی منطقه شده است .

آنان با ارسال تصاویری از تلف شدن هزاران قطعه ماهی در حوضچه های پرورش ماهی خواستار حل مشکل تصفیه خانه فاضلاب شهر دزفول و جلوگیری از ورود فاضلاب خام به زهکش های کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی شدند.

جمال الدین برفر مدیر آبفا منطقه دزفول نیزگفت: در خروجی تصفیه خانه فاضلاب این شهر هیچگونه مشکلی رخ نداده و تغییراتی ایجاد نشده است.

وی اظهار داشت: به منظور بررسی وضعیت تصفیه خانه و نیز ادعای برخی پرورش دهندگان مهی ،کارشناسان آبفا دزفول به شرکت های پرورش ماهی مورد نظر اعزام شدند.

یک فرد مطلع در دزفول نیز گفت:مشکل تصفیه خانه فاضلاب شهر دزفول و ورود فاضلاب خام به رودخانه دز و زهکش های کشاورزی باید از سوی اداره حفاظت محیط زیست بعنوان متولی مسایل زیست محیطی پیگیری شود.

وی که نخواست نامش فاش شود افزود:در منطقه مذکور زهکش کشاورزی وجود ندارد اما احتمال داده می شود فاضلاب موجب آلودگی در برخی زمین های کشاورزی منطقه شده باشد.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز با تائید تلف شدن هزاران قطعه ماهی در حوضچه های پرورش ماهی منطقه زاویه دزفول گفت: این موضوع از سوی اداره حفاظت محیط زیست در دست بررسی و پیگیری است .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار