تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۶۱۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احسان قائم‌مقامی: شطرنج ایران روند رو به رشدی دارد/تلاشم قهرمانی در "جام کارون" است
‌استاد بزرگ شطرنج ایران با بیان این که تلاشم کسب عنوان قهرمانی مسابقات بین المللی "جام کارون" است، گفت: با توجه به این که شطرنج ایران روند رو به رشدی را طی می‌کند، برگزاری این چنین مسابقاتی می تواند به ظهور پدیده‌های خوب و همچنین کشف استعدادها در استان‌ها کند. 

احسان قائم‌مقامی در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج "جام کارون" در اهواز در جمع خبرنگاران، با ابراز خوشحالی از حضور در این رقابت ها، اظهارکرد: استقبال بسیار خوبی از این رویداد شده است و خوشبختانه چهره‌های نامدار شطرنج کشور به همراه جمعی از اساتید بین‌المللی و بزرگ کشورهای خارجی برای رقابت در این مسابقه گرم و مهیج در اینجا هستند.

وی با بیان این که فکر می‌کنم شاهد رقابت‌های جذابی در این دوره باشیم، گفت: با توجه به این که شطرنج ایران روند رو به رشدی را طی می‌کند، برگزاری این چنین مسابقاتی می تواند بسیار کمک کند تا در استان‌های مختلف شاهد ظهور پدیده‌های خوب و همچنین کشف استعدادهایی باشیم که به شطرنح کشور کمک کنند. این رویدادها کمک می‌کند تا شطرنج‌بازان ایرانی خود را در سطح خوبی آماده نگه دارند و بتوانند در طی سال نیز با حریفان خارجی رقابت داشته باشند.

‌استاد بزرگ شطرنج ایران خاطر نشان کرد: امیدوارم این مسابقات تا انتها بدون هیچ مشکلی پیش برود و من هم تلاشم را می‌کنم تا عنوان قهرمانی را برای کشورم به ارمغان بیاورم.

وی با بیان این که به نظرم استقبالی که از نظر کیفی از "جام کارون" صورت گرفته، قابل قبول است، گفت: چندین سال است که شطرنج خوزستان را در مسیر پیشرفت می‌بینیم و برگزاری و تداوم چنین مسابقاتی کمک می‌کند تا بتوانیم مسابقات سطح اول بین‌المللی را در استانی مانند خوزستان میزبانی کنیم.

قائم‌مقامی افزود: حضور این تعداد کشور در مسابقات بین‌المللی "جام کارون" ارزشمند است و اینکه بتوانیم دوره به دوره نیز به تعداد کشورهای شرکت کننده بیافزاییم و شاهد اساتید بین‌المللی بزرگی در این مسابقات باشیم، این موضوع می‌تواند بسیار به شطرنج استان‌ها که از مرکز پایتخت نیز فاصله دارند، کمک کند و باعث تقویت آن ها شود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم این روند امیدوارکننده است و جا دارد از مسوولان ورزش خوزستان و همچنین مسوولان هیات شطرنج استان که در سال‌های اخیر واقعا جدی کار کرده‌اند و مسابقات در چنین سطحی را تدارک می‌بینند، قدردانی کنم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار