تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۶۱۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش‌و‌‌پرورش خوزستان:
حذف مدارس استعدادهای درخشان یک کار علمی است
حذف مدارس استعدادهای درخشان یک کار علمی استمدیرکل آموزش‌و‌‌پرورش خوزستان گفت:در مدارس استعدادهای درخشان گاهی از دانش‌آموزان بیش ازحد و توان انتظار داشتیم لذا می‌توان گفت تصمیم وزیر آموزش‌و پرورش برای حذف مدارس استعدادهای درخشان،کار بسیار علمی و محققانه ای است.

محمد تقی‌زاده در خصوص حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای ورود به پایه هفتم و ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمون و تجویز کتاب‌های کمک‌آموزشی در دوره ابتدایی اظهار کرد: در مدارس استعدادهای درخشان گاهی از دانش‌آموزان بیش ازحد و توان انتظار داشتیم لذا می‌توان گفت تصمیم وزیر آموزش‌و پرورش، بسیار علمی و با درایت و محققانه است.

وی افزود: اگر همه دانش‌آموزان را به شکل عادی در مدارس معمولی قرار دهیم قطعا  با این کار، از توانایی معلم شاخص و زبده ای که فقط در مدارس تیزهوشان مشغول تدریس بوده است، در تمامی مدارس دولتی بهره مند می‌شویم نه اینکه صرفا برای یک تعداد محدود دانش آموز وقت بگذارد.

مدیرکل آموزش‌و‌‌پرورش خوزستان گفت: باید شرایطی را در مدارس حاکم کنیم که مدرسه دولتی هم بتواند از معلمین و اساتیدی که برای تیزهوشان تدریس میکنند، بهره‌مند شوند  نباید این معلمین فقط در مسیر خاصی تحت عنوان استعدادهای درخشان و یا نمونه دولتی هدایت شوند.

وی ضمن پسندیده نداستن تفکیک در تحصیل دانش‌آموزان تاکید کرد: از نظر علمی این شیوه پسندیده ای نیست که فرزندان و دانش‌آموزان را به سه دسته استثنائی، معمولی و تیزهوش تقسیم کنیم و در سه محیط مجزا تحت آموزش قرار بگیرند بلکه باید فرزند استثنائی و فرزند تیزهوش ما در کنار دانش‌آموزان معمولی ما باشند و این‌ها در کنار هم، مسائل فرهنگی و اجتماعی را یاد بگیرند و رشد کنند و در صورتی که مابین این سه گروه تفکیک قائل بشویم، دانش‌آموز کم‌استعداد و استثنایی در همان سطح خودش که ضعف دارد باقی می‌ماند و در آینده نیز نمی‌تواند در کنار مردم عادی قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: ما باید تلاش کنیم مدارس عادی خود را به حدی برسانیم که هر سه گروه باتوجه به استعدادهایشان بتوانند درس بخوانند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
1
با این کار دانش آموزان نحبه که تمکن مالی دارند جذب مدارس غیر انتفاعی شده و بقیه نحبه ها که پول ندارندبه سرنوشت دانش آموزان ضعیف از نظر تحصیلی دچار شده و این یک عقبگرد خطرناک است
:
:
:
آخرین اخبار