تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۶۱۶۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر علوم:
وزارت علوم از دانشگاه‌های تخصصی حمایت می‌کند
وزیر علوم گفت: وزارت علوم به‌ویژه برای دانشگاه‌های تخصصی برنامه‌های حمایتی خوبی دارد.

منصور غلامی در بازدید از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین در جمع خبرنگاران، دانشگاه رامین را جز دانشگاه‌های قدیمی کشور دانست و گفت: این دانشگاه از نظر سابقه تشکیل آن به اوایل دهه ۴۰ برمی‌گردد.

وی افزود: از آنجایی که دانشگاه از نظر مساحت وسیع است، هنوز کار زیادی باید برای زیباتر کردن این مجموعه انجام گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: وزارت علوم به‌ویژه برای دانشگاه‌های تخصصی از این نظر که دانشگاه‌ها باید مأموریت‌‌های علمی تخصصی خاص خود را دنبال کنند، حمایت‌های خوبی خواهد داشت.

غلامی با تأکید بر ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه، گفت: تحقیقات کاربردی برای حل مشکلات جامعه در خورستان و کشور لازم است.

وی با اشاره به آغاز طرح‌های مهارت افزایی در دانشگاه‌ها و در رشته‌های مختلف، اظهار کرد: بر اساس این طرح آنچه در کلاس‌های درس قابل ارائه نباشد در کارگاه‌های تکمیلی برای آشنایی با مشاغلی که در بیرون از دانشگاه بتوان در آن زمینه کار کرد، انجام می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: همه دانشگاه‌ها باید وارد این طرح بشوند تا به مهارت دانشجویان افزوده شود تا پس از فارغ‌التحصیلی، کارآفرین شوند و برای خود و تعدادی دیگر اشتغال‌زایی کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد پایین بودن بودجه دانشگاه‌های خوزستان و به ویژه دانشگاه شهید چمران، گفت: بودجه‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مستقیماً با دانشگاه‌ها موافقت نامه مبادله می‌کند و وزارت علوم عموماً پشتیبان برنامه‌های دانشگاه‌ها است.

غلامی با بیان اینکه اکثر دانشگاه‌ها به دلیل مشکلاتی که دارند، خواستار افزایش بودجه خود هستند، عنوان کرد: دانشگاه‌ها درحال تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های خود جهت افزایش درآمدهای خود هستند تا در کنار بودجه‌های دولتی، بخشی از مسائل خود را حل کنند.
وی افزود: دانشگاه‌ کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان نیز برای طرح‌های بازسازی، تعمیر و توسعه بسیاری داشته که بخشی از آن را از محل درآمدهای اختصاصی هزینه کرده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار