تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۶۱۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاروان‌های راهیان نور بهره اقتصادی برای خوزستان ندارند
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در بحث حضور کاروان‌های راهیان نور در استان خوزستان روی دیگر قصه این است که از لحاظ اقتصادی چیزی از این رهگذر عاید استان نمی‌شود.

علی‌رضا ایزدی با اشاره به این که حضور کاروان‌های راهیان نور در استان را می‌توان به عنوان چالش در نظر گرفت اظهار کرد: در ایامی که کاروان‌های راهیان نور در استان حضور پیدا می‌کنند تعداد قابل توجهی از مردم به خوزستان می‌آیند و از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و داشته‌های خوزستان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، این اتفاق خوبی است و آن چه به عنوان ضعف مجموعه استان خوزستان در سنوات گذشته می‌توان به آن اشاره کرد این است که در مقایسه با استان‌هایی مثل اصفهان، فارس و خراسان رضوی به عنوان تنها رقبای خوزستان در بحث گردشگری مجموعه خوزستان نتوانسته ظرفیت‌های غنی خود را به کار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این که کاروان‌های راهیان نور می‌توانند بخشی از ضعف ما در بخش گردشگری را جبران کنند افزود: ما می‌توانیم ضعف خود در سال‌های گذشته را جبران کنیم، اگر هنر ما هنر مهمان‌نوازی باشد.

ایزدی در خصوص برنامه‌ریزی‌های سازمان میراث فرهنگی در سال آینده گفت: طی صحبت‌هایی که با متولیان کاروان‌های راهیان نور داشتیم و با نشست‌هایی که با آنان خواهیم داشت برنامه‌ریزی‌هایی را در قالب تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌هایی انجام خواهیم داد تا بتوانیم سهم بیشتری را در این بخش برای استان خوزستان کسب کنیم.

وی با اشاره به این نکته که هر کدام از مسافران راهیان نور عضوی از یک خانواده چند نفره هستند خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم این مسافران را ترغیب و تشویق کنیم به این که در کنار بازدید از آن چه در مجموعه سفرشان تحت عنوان راهیان نور برای آنها ترسیم شده است از سایر اماکن دیدنی استان بازدید کنند اتفاق بسیار خوبی خواهد بود که بخش عمده‌ای از مشکلات ما را برطرف می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان همچنین در خصوص تبلیغ اقلیم گردشگری خوزستان گفت: ضعف تبلیغات گردشگری در خوزستان سبب شده تا فضای عرضه و تقاضای ما دچار چالش‌هایی جدی شود. از این رو، در تلاش هستیم تا مجموعه کسانی که وارد استان می‌شوند به نمایش گذاشته شوند.

ایزدی با اشاره به چالش‌های پیش روی استان در ایام حضور کاروان‌های راهیان نور تاکید کرد: راهیان نور برای ما فرصتی طلایی است چون حجم قابل توجهی از افراد می‌توانند برای ما ابزار تبلیغاتی باشند و نمادهای گردشگری خوزستان را به شهر، دیار، محله و خانواده خود معرفی کنند و این امر تحول عظیمی را در بازار عرضه و تقاضا به وجود می‌آورد.

وی افزود: این مسافران می‌توانند سفیران خوبی برای انتقال پیام سرزندگی، تمدن، شعور و فرهنگ مردم خوزستان باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در خصوص ارایه راه‌کاری برای جذب و تشویق بازدیدکنندگان مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس به بازدید و اقامت در مناطق دیدنی و  شهرها گفت: ما حاضر به عقد تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه راهیان نور جهت تخصیص اقلام و همچنین صدور بلیت‌های نیم بها جهت ماندگاری بیشتر و بازدید از اماکن دیدنی و گردشگری هستیم.

ایزدی اظهار داشت: ما اگر اجازه دهیم مجموعه راهیان نور با برنامه‌ریزی خود و برای مدتی ولو کوتاه در استان حضور پیدا کنند ولی ما هیچ هزینه‌ای برای آنها ایجاد نکنیم و بهره‌ای نبریم عایداتی برای استان نخواهد داشت و این مساله به چالش تبدیل می‌شود اما اگر مجموعه مدیریتی دخیل در این موضوع با تفاهم و تعامل بهتر با یکدیگر برنامه را تنظیم کنند که به هر طریق ممکن منفعت استان را میسر کنند قاعدتا می‌شود برنامه‌های بهتری را برای آن تنظیم کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار