تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۶۲۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح جلوگیری از ریخته شدن فاضلاب به بهمنشیر آغاز شد
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرحی را آغاز کردیم که بر اساس آن فاضلاب شهری آبادان وارد رودخانه بهمنشیر نشود.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، موعود شمخانی اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات زیست‌محیطی شهرآبادان ریخته شدن قسمتی از فاضلاب شهری به رودخانه بهمنشیر بود.

وی بابیان اینکه رودخانه بهمنشیر یکی از منابع تأمین‌کننده آب شرب در آبادان است، عنوان کرد: تاکنون یک‌چهارم از فاضلاب شهری آبادان و فاضلاب بیمارستان آیت‌الله طالقانی به این رودخانه می‌ریخته است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه برای جلوگیری از تأثیر منفی این موضوع بر سلامت شهروندان  پیگیری‌های لازم انجام شد، عنوان کرد: با همکاری اداره آب و فاضلاب آبادان طرحی به همین منظور در حال انجام است.

وی افزود: طی این طرح فاضلابی که به رودخانه بهمنشیر می‌ریخته وارد فاضلاب شهری شده و این آلودگی که پیش‌ازاین وارد بهمنشیر می‌شده در سیستم فاضلاب دفع می‌شود.

شمخانی حفظ سلامت شهروندان منطقه آزاد اروند را اولویت اول معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند دانست و گفت: هر طرحی که برخلاف این موضوع باشد را اجرایی نمی‌کنیم.

وی افزود: این طرح بااعتبار 25 میلیارد ریال در حال انجام است و در اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
:
:
:
آخرین اخبار