تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
من جسد بن لادن را دیدم
كیلی ایوت سناتور آمریكایی روز چهارشنبه گفت تصویر جسد اسامه بن لادن را دیده است و تایید می‌كند كه جسد متعلق به بن لادن بوده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، كیلی ایوت سناتور آمریكایی روز چهارشنبه گفت تصویر جسد اسامه بن لادن را دیده است و تایید می‌كند كه جسد متعلق به بن لادن بوده است.

به گزارش رویترز از واشنگتن، این سناتور جمهوری خواه به خبرنگاران در ساختمان كنگره گفت: یكی از تصاویر گرفته شده از جسد بن لادن را دیدم. كاملا روشن بود كه مورد اصابت قرار گرفته است. نمی‌توانم بیشتر از این توضیح دهم.

سناتور ایوت در پاسخ به این سئوال كه آیا این عكس ثابت می‌كند كه فرد كشته شده همان بن لادن است گفت: به نظرم بله.

وی افزود: در واقع من در این زمینه متخصص نیستم ولی با توجه به این كه او شخص معروفی است زمانی كه عكس را می‌بینید به روشنی چهره او را تشخیص می‌دهید.

ایوت این اظهارات را پس از جلسه شماری از اعضای مجلس سنا پشت درهای بسته بیان كرد.

لئون پانتا رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریكا در این جلسه درباره كشته شدن بن لادن توضیحاتی ارائه كرد. دیگر اعضای سنای آمریكا بعد از خروج از این جلسه گفتند هیچ عكسی از جسد بن لادن مشاهده نكرده‌اند.

پس از این، شبكه تلویزیونی بی بی سی به نقل از كاخ سفید گزارش داد تصاویر جنازه بن لادن منتشر نخواهد شد.

این شبكه هم اكنون در بخش خبری خود به نقل از كاخ سفید اعلام كرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریكا دستور داده است تصاویر جنازه بن لادن به هیچ عنوان منتشر نشود چرا كه او نمی‌خواهد از این تصاویر استفاده تبلیغاتی شود.

آمریكا ابتدای هفته جاری اعلام كرد در یک عملیات بسیار پیچیده به محل اختفای اسامه بن لادن رهبر القاعده در اسلام اباد حمله كرده و او را به همراه یكی از همسران یكی ازدخترانش و چند نفر دیگر كشته است. با این همه به دلیل ارائه نشدن هیچ سندی از كشته شدن بن لادن سایه ابهام بر كل ماجرا دیده می‌شود.

:
:
:
آخرین اخبار