تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۶۲۴۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی:
عدم مدیریت صحیح «کم آبی» را به بحران تبدیل می کند
دبیر پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی گفت: منطقه خاورمیانه تا سال ۲۰۲۵ با خشکسالی روبرو است و سوء مدیریت در این شرایط کم آبی، جامعه را با بحران مواجه می کند.

عبدعلی ناصری پیش از ظهر روز دوشنبه در پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی در تالار اجتماعات گیت بوستان اهواز اظهار کرد: بر اساس گزارش ها و آمارها منطقه ای که کشور ما در آن واقع شده تا سال ۲۰۲۵ و بنابر روایتی تا سال ۲۰۳۰ و طبق برخی گفته ها تا سال ۲۰۵۰ در وضعیت خشکسالی به سر می برد؛ این خشکسالی نتیجه کم آبی بر اثر افزایش آلاینده های آبی است.

دبیر پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی تصریح کرد: سوء مدیریت در زمان کم آبی باعث ایجاد بحران می شود، این مسئله اهتمام ویژه ای را می طلبد که با افزایش راندمان و کاهش مصرف آب و ایجاد مشوق ها، مصرف آب را در شبکه های آبیاری کاهش دهیم.

ناصری ادامه داد: کاهش زهاب ها و استفاده بهینه از آنها باید در دستور کار مدیران و مسئولان آبی کشور قرار گیرد.

وی بیان کرد: موضوع و تأکید این همایش بر مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی در شرایط محدود آبی و محورهای همایش در راستای مدیریت جامعه آبی و استفاده و حفاظت از منابع آب به ویژه در خوزستان است که با مسائل و مشکلات زیادی در این زمینه در اثر خشکسالی و ریزگرد دست و پنجه نرم می کند.

دبیر پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی عنوان کرد: با کاهش EC ( درصد شوری ) زهاب ها می توان از آنها در مرطوب سازی کانون های تولید ریزگرد استفاده کرد.

به گفته ناصری با اجرای صحیح طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری می توان مدیریت بهتر را در اراضی وسیع انجام و راندمان را افزایش داد.

وی یادآور شد: تمرکز ویژه این همایش به شکل عام بر مدیریت جامع منابع آب و مدیریت شبکه های آبیاری در شرایط محدود کمی و کیفی آبی است.

ناصری در پایان گفت: تا کنون ۲۲۰ مقاله از سوی دبیرخانه همایش دریافت شده که صد مقاله به شکل پوستر و ۵۰ مقاله به صورت شفاهی ارائه می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار