تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۶۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از اواخر وقت امروز، آسمان آبادان ابری می‌شود

طبق پیش‌بینی و اعلام اداره هواشناسی آسمان آبادان از اواخر وقت امروز ابری می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی آبادان امروز در گفت‌وگو با  فارس در آبادان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان دمای هوای منطقه 29 و کمترین آن 14 درجه سانتیگراد بوده است.

وی با اشاره به اینکه دمای کنونی هوای آبادان 26 درجه است، افزود: دمای هوای منطقه نسبت به دیروز در همین ساعت تغییر چشمگیری نداشته است.

سعید ابراهیمیان همچنین با اشاره به میزان رطوبت حاکم بر منطقه خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان رطوبت 53 و کمترین آن شش درصد گزارش شده است.

این مسئول ادامه داد: روطبت فعلی آبادان 9 درصد است.

* آسمان آبادان ابری می‌شود

رئیس اداره هواشناسی آبادان با اشاره به پیش‌بینی‌ 24 ساعت آینده هوای منطقه گفت: آسمان آبادان صاف همراه با غبار محلی بوده و از اواخر وقت امروز با افزایش ابر همراه است.

وی اضافه کرد: مسیر باد شمال غربی و سرعت آن نیز بین 15 تا 30 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

ابراهیمیان اذعان داشت: ارتفاع موج نیز بین دو تا سه پا پیش‌بینی و دید افقی بین پنج تا هفت کیلومتر اعلام شده است.

* آغاز بارندگی از اواسط هفته در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در خصوص آخرین وضعیت هوای استان خوزستان اضافه کرد: در نقشه‌های سطح زمین در امروز و فردا ریزش هوای خنک بر روی استان ادامه دارد.

وی افزود: با جایگزینی زبانه‌های سیستم کم فشار جنوبی با افزایش ابر و سپس بارندگی برای اواسط هفته جاری مواجه می‌شویم مضاف بر اینکه از فردا خط ناپایدار نیز تقویت شده و به ویژه در ارتفاعات بارش‌های بیشتری سبب می‌شود.

مسعود دهملایی خاطرنشان کرد: آسمان استان خوزستان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و انتظار افزایش تدریجی ابر از پس فردا دوشنبه و سپس بارندگی از اواسط هفته وجود دارد.

وی عنوان کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با گردو غبار جهت باد، شمال غربی تا شمال شرقی سرعت باد، 15 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت است.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان تأکید کرد: در شبانه روز گذشته هندیجان با 28.4 و ایذه با دو درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

این مسئول همچنین درباره شرایط دمایی شهرستان اهواز در 24 ساعت آینده اذعان داشت: حداکثر دمای اهواز به 28 و حداقل به 11 درجه سانتیگراد می‌رسد.

:
:
:
آخرین اخبار