تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۶۲۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با هفته درختکاری
۱۶ هزار اصل نهال بین مردم بندر هندیجان توزیع شد
رئیس اداره منابع طبیعی هندیجان گفت: به مناسبت هفته درختکاری و احیای منابع طبیعی ۱۶ هزار اصل نهال بین مردم هندیجان توزیع شد.

امین عبادی اظهار داشت: هفته درختکاری و منابع طبیعی از 15 اسفند آغاز و تا 21 اسفند ادامه دارد و در این هفته  برنامه‌های مختلف درختکاری در مناطق شهری و روستای را داشتیم.

وی افزود: امسال شهرستان هندیجان 16 هزار اصل نهال سهمیه داشت که میان مردم توزیع و برخی از آن در ورودی جاده‌های روستایی توسط خود مردم روستا کاشته شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی هندیجان با بیان اینکه فضای سبز و طراوت درختان مهم‌ترین بخش طبیعت وزندگی جانداران مختلف را فراهم می‌کند، گفت: برنامه‌های ما سرسبز کردن مسیرهای منتهی به هندیجان از سمت جاده بدر است به همین خاطر در روستایی چم تنگ با حضور مسئولان چندین اصل نهال کاشته شد.

وی گفت: یکی از کانون‌های ریز گرد هندیجان در روستای دهنو از یک سال پیش در مساحتی 800 هکتار نهال‌کاری شده و با نظارت همکاران ما در منابع طبیعی هندیجان که روزانه است نحوه نگه‌داری و حراست از آن‌ها بررسی می‌شود.

عبادی عنوان کرد: در این هفته توزیع نهال در مصلای نماز جمعه، اداره منابع طبیعی، زنگ سبز مدارس و غرس نهال در روستاها به ویژه ورودیها داشتیم، انتظار ما همکاری مردم در به ثمر رسیدن کاشت نهال‌ها است.

110 هزار هکتار نهال در روستای دهنو در سال گذشته کاشته شده است

وی افزود: در هفته منابع طبیعی استان خوزستان 300 هزار اصل نهال خریداری شده که 16 هزار اصل نهال آن به هندیجان اختصاص یافت و آن‌ها میان مردم توزیع و تعدادی نیز در روستاها و پادگان‌های نظامی غرس کردیم.

رئیس اداره منابع طبیعی هندیجان بیان کرد: در هفته درختکاری ما برنامه سرکشی به محل کاشت نهال‌های مقابله با ریز گردهای روستای دهنو با حضور خبرنگاران شهرستان هندیجان را برگزار کردیم تا رسانه‌ها و مردم از اقدامات منابع طبیعی مطلع باشند.

وی گفت: به‌منظور مقابله با هجوم ریز گردها ما در مساحت 800 هکتاری روستای دهنو تعداد 110 هزار اصل نهال مقاوم و سازگار با آب و هوایی منطقه از نوع کهور کشت کرده‌ایم که روزانه از نحوه آبیاری و نگه‌داری آن‌ها بازرسی می‌کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار