تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۶۲۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
100 روستای دزفول زیر پوشش شبکه مخابراتی همراه اول قرار گرفتند
با افتتاح طرح u.s.o با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 100 روستای کوهستانی و سخت گذر شهرستان دزفول زیر پوشش شبکه مخابراتی همراه اول قرار گرفتند.

فاز نخست طرح u.s.o در زمینه ارتباطات مخابراتی که با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال به عنوان بزرگترین پروژه بخش ارتباطات شمال خوزستان در دست اجراست روز دوشنبه با حضور محمدجواد آذری جهرمی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

با افتتاح فاز نخست این طرح به صورت ویدئو کنفرانس 26 سایت بی تی اس وارد مدار شده و 100 روستای منطقه احمدفداله در بخش کوهستانی شهیون دزفول زیر پوشش شبکه ارتباطی همراه اول قرار گرفتند.

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان در آئین افتتاح این طرح گفت: با اجرای کامل این طرح مخابراتی 273 روستای شمال استان خوزستان از شبکه مخابراتی همراه اول بهره مند می شوند.

وی بهبود زیر ساخت های مخابراتی در محدوده جغرافیایی معادل ۷۵ درصد مساحت شهرستان دزفول را از مزایای این طرح مهم مخابراتی برشمرد.

دهستان های 'احمد فداله' و 'دره کاید' واقع در دل رشته کوه زاگرس در بخش کوهستانی شهیون دزفول ، مناطقی بکر و سرشار از ظرفیت های طبیعی می باشند که دسترسی به آنها به دلیل نبود جاده مناسب به سختی امکانپذیر است.

احمد فداله و دره کاید در فاصله 120 کیلومتری شهر دزفول در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر واقع هستند.

یک هزار و 200 خانوار با جمعیتی بالغ بر شش هزار و 500 نفر روستایی وعشایری در وسعتی معادل یکهزار و 364کیلومتر مربع در این مناطق سکونت دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار