تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۶۲۷۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
9 شناور حامل کالای قاچاق در محدوده آبهای شمالی خلیج فارس توقیف شد
 فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با هوشیاری ماموران دریابانی ، 9 فروند شناور حامل کالای قاچاق در محدوده آبهای شمالی خلیج فارس که در مسیر بندر سجافی در حرکت بودند توقیف شدند.

سردار عبدالله نظرپور روز دوشنبه افزود: ماموران دریابانانی پاسگاه شناور' خور زهره' از توابع پایگاه دریابانی ماهشهر روز یکشنبه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل شناورهای عبوری در چند رشته عملیات برنامه ریزی شده ، موفق شدند در جریان بازرسی از شناورهای تجاری حامل کالای قاچاق ، 380دستگاه کولر دو تیکه ، 515 دستگاه لباسشویی و 370 دستگاه یخچال فریزر که بدون مجوز و تشریفات قانونی و گمرکی از کشورهای حوزه خلیج فارس به قصد کشور تهیه و بارگیری شده کشف و ضبط کنند.

وی گفت: قاچاقچیان قصد داشتند محموله های قاچاق کالا را به صورت غیرقانونی ترخیص کنند ولی ماموران دریابانی با توقیف شناورها ، قاچاقچیان را در دستیابی به اهداف غیرقانونی خود ناکام گذاشتند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ارزش تقریبی این محموله های قاچاق را 33 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود:در این ارتباط 52 متهم به قاچاق کالا با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی منطقه شدند.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا را برعهده دارد.
هفته گذشته نیز حدود 15 فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس و در نزدیکی 2 بندر تجاری ماهشهر و سجافی توقیف و محموله های آنان ضبط شد.

در سال جاری بیش از 220فروند شناور تجاری و صیادی حامل کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس ، سواحل منطقه و 2 آبراه بهمنشیر و اروندرود توقیف شده است.

هنوز از میزان دقیق ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس از سوی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گزارشی اعلام نشده است.

قاچاق کالا یکی از معضلات اقتصادی و اجتماعی مناطق ساحلی خوزستان است که اخلال در تولید داخلی و تشدید بیکاری را به دنبال دارد.

همه ساله در ماه های پایانی سال روند قاچاق کالا در مرزهای آبی استان به دلیل افزایش تقاضا ، روند صعودی به خود می گیرد.

با وجود قانون واردات کالاهای ته لنجی یا ملوانی ، عده ای از سودجویان تلاش می کنند در قالب کالای ته لنجی بیش از سقف قانونی ، کالا به صورت قاچاق وارد بنادر خوزستان کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار