تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۳۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان:
دهه دوم و سوم فروردین بارندگی‌های مناسبی در کشور داریم
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: طبق پیش بینی ها، دهه دوم و سوم فروردین ماه امسال، بارندگی های مناسبی در کشور داریم.

کوروش بهادری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان با ارائه گزارشی با عنوان «تحلیلی بر بارندگی  های استان خوزستان تا ۱۳ فروردین» اظهار کرد: مصوبات جلسه خشکسالی حتما برای فرمانداران نصب العین قرار بگیرد و اگر موارد استثنایی وجود دارد فرمانداران قبل از ورود به موضوع، جریان را به استاندار و متولیان امر گزارش دهند.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تا ۱۳ فروردین مجموع بارش استان ۱۳۲.۱ میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۴.۶ درصد کاهش بارش داریم.

بهادری با اشاره به اینکه فقط بخشی از شمال غربی کشور وضعیت مطلوبی به لحاظ بارندگی دارند، گفت: وضعیت خشکسالی در برخی از استان های گرم مثل خوزستان وجود دارد و وضعیت تمام کشور مطلوب نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه از نظر بارندگی بدترین وضعیت را شادگان دارد، یادآور شد: در اهواز نیز حدود ۶۳ درصد کاهش بارندگی داریم و در بخش بارندگی از گتوند گرفته تا اهواز همه روند منفی دارند. پیش بینی فصلی بارش های فصل بهار در مجموع بارش های کمتر از میانگین بلندمدت را نشان می دهد اما طی دهه دوم و سوم فروردین سال جاری بارندگی های خوبی در سطح کشور خواهیم داشت.

بهادری با ابراز نگرانی از وزش باد نسبتا شدید در روز جمعه این هفته در اهواز خبر داد: از ۱۳ تا ۱۹ فرودرین در بخش هایی از جنوب غرب بارش ها متمایل به بیش از نرمال و در سایر نواحی کشور بارش ها در حد نرمال تا کمتر از نرمال خواهد بود.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ فروردین بارش کشور به ویژه در مناطق مرزی و غربی کشور بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور در ناهنجاری بارش در حدودا نرمال خواهد بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار